Retail

Oamenii din prima linie a Ursus Breweries sunt responsabili de mărci cu vânzări de 300 mil. euro

Oamenii din prima linie a Ursus Breweries sunt responsabili de mărci cu vânzări de 300 mil. euro

Autor: Ioana David

02.11.2010, 10:18 19

Compania, cel mai mare producător de bere de pe piaţalocală după cifra de afaceri, controlat de grupul sudafricanSABMiller, mai are în portofoliu mărci precum Ursus, Ciucaş,Stejar, Azuga, Redd's, Peroni NastroAzzurro.

Mutările de executivi au ţinut anul acesta capul deafiş în cadrul producătorului de bere, mai ales că anul a începutchiar în ianuarie cu decizia lui Stephan Maria Weber de a părăsioperaţiunile locale ale SABMiller.

În iunie, conducerea companiei a fost preluată deGary Whitlie. Născut în Marea Britanie, Whitlie, 53 de ani, şi-afinalizat studiile de contabilitate în Zimbabwe, Africa, şilucrează în cadrul grupului SABMiller de 26 de ani. El a ocupatdiverse funcţii în cadrul departamentelor financiare ale grupului,dar a fost şi director general al companiei Chamdor Breweries dinAfrica de Sud şi a coordonat activitatea Miller Brands,operaţiunile SABMiller din Marea Britanie. Din octombrie 2008, el acondus filiala din Ungaria a grupului, DreherBreweries.La conducerea companiei din Ungaria a fost promovatAndrei Hareţ, fostul vicepreşedinte pe vânzări şi distribuţie alcompaniei.

Oameni noi

O altă schimbare la nivelul companiei a vizat poziţiade vicepreşedinte de vânzări şi distribuţie, ocupată din septembrie2010 de Victor Armaşelu, 39 de ani. El a ocupat anterior, dinfebruarie 2010, funcţia de trade marketing director, coordonând dinaceastă poziţie strategia generală de promovare la nivel de clienţişi consumatori. În acelaşi timp, a îndeplinit rolul de projectmarketing manager pentru marca Stejar. În perioada 2007-2009 el aocupat funcţia de modern trade director.

La producătorul de bere s-a angajat în 2005 ca şinational accounts manager, iar anterior a ocupat mai multe poziţiiîn domenii precum asigurările, produsele industriale şi auto.Cariera şi-a început-o în cadrul marineicomerciale.

Un membru cu ceva mai multă vechime în managementulUrsus este Grant McKenzie, 36 de ani, vicepreşedinte de marketingdin martie 2009.El are o experienţă de 12 ani în marketing, ultimafuncţie deţinută în cadrul SABMiller fiind de director de marketingşi trade marketing pentru compania Cervecera de Canarias dinInsulele Canare.Înainte de ase alătura SABMiller, Grant a lucrat timp de 8 ani în cadrulproducătorului de dulciuri Mars. Echipa de management a companieieste completată de Krzysztof Andrzejewski, vicepreşedintefinanciar, şi de Cristian Popescu, vicepreşedinte resurseumane.Popescu a fost recrutat în octombrie 2009 de Ursus dela Genpact unde era vicepreşedinte resurse umane şi organization& staffing.

Popescu, 39 de ani, are o experienţă de peste 14 aniîn domeniul resurselor umane. El a lucrat nouă ani în companiaProcter & Gamble, între 1995 şi 2004. În cadrul P&G,Popescu a ocupat diverse poziţii de management în domenii precumrecrutare, training, servicii pentru angajaţi şi excelenţăorganizaţională.

El a fost responsabil pe rând pentru aceste funcţiiîn zonele Balcani, Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şiAfrica. Pentru o perioadă de doi ani a fost Corporate Recruiting& Training Manager, Sales & Marketing HR Manager în cadrulsediilor regionale ale P&G din Bruxelles şiGeneva.

Ulterior, Popescu a fost pentru o perioadă de doi anidirector de resurse umane în cadrul Interbrew România (în prezentBergenbier România), producătorul brandului de bereBergenbier.

Ce business au pemână

În mai puţin de doi ani România a trecut de la unadintre pieţele cu creşteri record pentru grup (18% - în anul fiscal2008) la piaţa cu cea mai mare scădere a volumelor vândute întresubsidiarele SABMiller din Europa în anul fiscal 2009, cu un declinal vânzărilor în volum de 13%, la aproximativ 5,1 milioane dehectolitri.

În urma acestor rezultate, cifra de afaceri asubsidiarei SABMiller a stagnat în lei şi a înregistrat o scăderede peste 12% în euro, la 1,2 miliarde de lei (284,2 mil. euro), iarprofitul net s-a redus semnificativ, la 20,6mil.lei (4,8 mil.euro) faţă de 146,2 mil. lei (39,7 mil. euro), cât obţinea cu un anîn urmă, potrivit datelor RegistruluiComerţului.

Poveştile managerilor din prima linie din celemai importante companii româneşti sunt prezentate în anuarul "Who'sWho in Business - Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business",lansat săptămâna trecută de ZiarulFinanciar

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO