Mediafax.biz Exclusiv

Retailerul New Yorker se grăbeşte cu expansiunea: patru noi magazine în provincie până la finalul anului

Retailerul New Yorker se grăbeşte cu expansiunea: patru noi magazine în provincie până la finalul anului

Autor: Cristina Rosca

15.08.2011, 19:32 301

"Până la finalul acestui an vom deschide patru noi magazine, în Constanţa, Piteşti, Botoşani şi Craiova", spune Bogdan Bozdog, directorul de expansiune pe România al New Yorker.

El explică faptul că toate cele patru unităţi vor fi amplasate în centre comerciale, respectiv Maritimo în Constanţa, Jupiter în Piteşti, European Retail Park în Botoşani şi Electroputere în Craiova.

În prima jumătate a anului retailerul a deschis în Piatra Neamţ, tot întrun centru comercial, în Galeria Mall.

Cadenţa: 4-5 magazine noi pe an

"Deschidem unde sunt oportunităţi şi proiecte (...) Ca magazine stradale nu avem decât unul singur, pe cel de la Unirea Shopping Center. Dacă se creează poluri de fashion în comerţul stradal, ne vom reconsidera planurile.Trebuie însă să fie poluri de fashion, pentru că, spre exemplu, în Centrul Vechi există deja un pol pentru cafenele şi restaurante", explică el strategia de expansiune a New Yorker.

Compania, intrată pe piaţa locală în 2007, deţine 18 magazine, dintre care patru în capitală şi restul în provincie.

New Yorker este unul dintre cei mai extinşi retaileri de pe piaţa de fashion, după Inditex, care cu şapte branduri deţine 57 de unităţi, şi are în plan până în octombrie inaugurarea altor 15. Şi C&A şi H&M şi-au anunţat planuri ambiţioase pentru piaţa locală.

Unul dintre motivele pentru care aceştia continuă să investească este faptul că piaţa locală va creşte puternic în următorii ani, de la 1,9 mld. euro anul trecut la peste 4 mld. euro în 2020, potrivit estimărilor analiştilor de la Euromonitor.

"Mai avem mult de lucru în România, de aceea în următorii cinci ani vom continua să ne extindem. Vom deschide magazine atât în Bucureşti, cât şi în provincie. În provincie mergem în special în oraşele unde nu suntem, dar în oraşele puternice analizăm posibilitatea unei a doua locaţii", a mai spus Bozdog.

Deşi nu oferă cifre privind numărul de magazine pe care retailerul vrea să le deschidă în următorii cinci ani, Bozdog a spus că de la intrarea pe piaţă au deschis în medie 4-5 magazine pe an.

Dacă ritmul se menţine, la finalul lui 2015 compania ar putea ajunge la 38 de unităţi, potrivit calculelor ZF.

Investiţiile sunt mai reduse ca în retailul alimentar

"Nu ne propunem un număr fix de deschideri, vedem în funcţie de piaţă.Totuşi am păstrat acelaşi ritm de expansiune şi înainte şi în timpul crizei.Mai mult, în 2012 vom păstra acelaşi ritm", a mai spus Bozdog.

Spre comparaţie cu retailul ali mentar, unde investiţiile per magazin trec de multe ori de 10 mil. euro, în retailul de fashion investiţiile în noi magazine sunt mult mai mici, mai ales că este vorba despre spaţii închiriate şi un stoc de marfă care nu trece de câteva sute de mii de euro. Mai mult, chiriile din centrele comerciale au scăzut considerabil faţă de perioada de boom economic, iar retailerii "cu nume" beneficiază de contracte mai avantajoase. New Yorker a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 9,8 milioane de euro, şi a ajuns la circa 14 mil. euro anul trecut, potrivit estimărilor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO