Mediafax.biz Exclusiv

Şeful JW Marriott: Gradul de predictibilitate a crescut, dar pentru a face business trebuie să lupţi în fiecare zi

Şeful JW Marriott: Gradul de predictibilitate a crescut, dar pentru a face business trebuie să lupţi în fiecare zi

Autor: Mirabela Tiron

01.05.2011, 18:50 101

"Deşi gradul depredictibilitate a crescut, pentru a face business trebuie să lupţiîn fiecare zi. Veniturile hotelului au crescut în primele trei luniale anului acesta faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cred căbugetele pot fi atinse, deşi acest lucru nu este uşor", a declaratisraelianul Igael Porecki, directorul general al hotelului JWMarriott, care operează 402 camere.

Porecki nu dă însă date privind gradul deocupare al hotelului sau încasările din primul trimestru, dar mediaanului trecut în perioada ianuarie-august a fost în jurul a 60%,potrivit unor informaţii anterioare.

Hotelul de cinci stele din Bucureşti, careface parte din lanţul american Marriott International, estecontrolat de Societatea Companiilor Hoteliere Grand, la care deţinepachetul majoritar de acţiuni compania austriacă Bau HoldingStrabag.

Oficialii companiei nu au făcut publicerezultatele financiare pe anul 2010, însă în 2009 compania pe careeste înregistrat hotelul a finalizat cu o cifră de afaceri de 26milioane de euro şi pierderi de 13,9 milioane de euro, potrivitdatelor de la Registrul Comerţului.

Întrebat de ZF dacă hotelul a trecut peprofit anul trecut, Porecki, ce a preluat conducerea la sfârşitullunii iunie a anului 2009 de la austriacul Kurt Strohmayer, adeclarat că hotelul este pe profit, fără a da alteinformaţii.

"Mă aştept la rezultate mai bune anul acestafaţă de cele obţinute anul trecut. Încerc însă să fiu foarteprecaut. Deşi economia mondială şi-a revenit uşor, în România abiaacum începe să se simtă o creştere."

Creşte cererea de evenimente, dar şinumărul de rezervări

Directorul general al JW Marriott a maisusţinut că cererea pentru cazare şi food & beverage îşirevine. El a apreciat că pentru businessul hotelier pe care îladministrează primul trimestru al anului acesta a fost mult maibun, obţinându-se o creştere cu 5%-6% a gradului deocupare.

"De asemenea, există şi mai multe rezervăripentru lunile ce vin."

Aproape un milion de euro vor fi investiţianul acesta în renovarea a cinci săli de conferinţe, după ce anultrecut a fost finalizată investiţia de 1,2 milioane de euro înrenovarea celei mai mari săli de evenimente, Grand Ballroom, dar şiîn modernizarea spaţiului Vienna Cafe de la etajul unu alhotelului.

"Până la sfârşitul anului plănuim sămodernizăm cinci săli mici de conferinţe.Vom începe lucrările de renovare prinoctombrie - noiembrie."

Mai mult, hotelul JW Marriott va aloca altecâteva milioane de euro în modernizarea celor 402 camere anulviitor. Igael Porecki a precizat că încă nu poate oferi detaliilegate de costul renovării unei camere, acestea urmând a fi făcutepublice după ce va fi demarat procesul de modernizare.

Sălile de evenimente şi restaurantelegenerează aproape jumătate din încasările anuale ale hotelului decinci stele, cazarea contribuind cu acelaşi procent în totalulîncasărilor unităţii.

"Companiile care solicită organizarea deevenimente în sălile hotelului sunt mai flexibile anul acesta, darcontinuă să se uite cu atenţie la bugete şi cer preţuri mici." Anulacesta a fost deschis restaurantul Steakhouse (fostul Cupola, cu ocapacitate de 220 de locuri), specializat în fripturi, în urma uneiinvestiţii de 1,5 milioane de euro.

"Primim peste 100 de clienţi în fiecareseară în zilele de la sfârşitul săptămânii.Segmentul de food & beverage, alături decel reprezentat de cazare, este core businessulhotelului."

Porecki susţine că deşi bugetele sunt pehârtie, trebuie să se asigure că sunt îndeplinite. "Nimeni nu facebugetele uşor, când se fac prea uşor înseamnă că ai plănuit cevagreşit."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO