Mediafax.biz Exclusiv

Şeful La Fântâna: Nu sunt adeptul schimbării ţintelor în timpul anului

Şeful La Fântâna: Nu sunt adeptul schimbării ţintelor în timpul anului

Autor: Ioana David

03.11.2011, 11:37 185

"Nu am finalizat încă bugetul pe 2012, acesta fiind în lucru. Vom lua în calcul un curs de 4,36 - 4,42 (lei pentru un euro - n.r.) deoarece nu văd o depreciere semnificativă a cursului. Nu sunt adeptul bugetelor multiple şi nici al schimbării ţintelor de buget din timpul anului.

Bugetul trebuie să fie o ţintă şi un plan pe care ţi le asumi şi în care crezi alături de acţionari şi toţi cei care participă la execuţia lui", a spus şeful La Fântâna, companie deţinută de fondul de investiţii polonez Innova Capital.

Achiziţia Rokor se simte

La Fântâna a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an o cifră de afaceri de aproape 16 mil. euro, în creştere cu 21% faţă de intervalul similar din 2010, mare parte din această evoluţie fiind determintă de integrarea Rokor, divizia de purificatoare achiziţiontă la sfârşitul lui 2010. Compania a cumpărat de la craioveanul Şerban Andrei firma importatoare şi distribuitorare de purificatoare de apă Rokor Ecostyle, într-o tranzacţie de 4,35 mil. euro. Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Rokor Ecostyle SRL a înregistrat afaceri de 11,3 mil. lei (2,7 mil. euro) anul trecut.

"Rezultatele (La Fântâna din primele 9 luni - n.r) sunt cu puţin peste buget, dar este totuşi o realizare în condiţiile economice din acest an. Factorii principali, motoarele de creştere, au fost achiziţia şi integrarea noii divizii de purificatoare (...) focalizarea pe segmente de piaţă cu grad de penetrare scăzut precum cel reziden ţial şi de small-business", a spus Matyas.

Fără alte linii de business sau achiziţii

Matyas, 54 de ani, aflat la conducerea companiei din aprilie 2010, a lucrat 13 ani în cadrul Quadrant-Amroq Beverages (îmbuteliatorul Pepsi pe piaţa locală; anul trecut PepsiCo şi-a integrat cele două divizii din România, beverages şi snacks), unde ultima funcţie deţinută a fost cea de vicepreşedinte pe investiţii şi dezvoltare.

El spune acum că nu are intenţii pentru alte linii de business sau achiziţii în condiţiile în care anul trecut a achiziţionat Rokor şi a început extinderea pe segmentul rezidenţial.

"Eu sunt o fire mai optimistă şi nu văd scenarii apocaliptice, dar în acelaşi timp nu văd nici semne pentru o revenire viguroasă a creşterii economice. Deci nu văd un 2012 negru, ci mai degrabă un gri nuanţat faţă de griul 2011: mai deschis sau mai închis, nu pot să ştiu şi cred că nimeni nu o poate spune cu precizie", a continuat Matyas. El mai spune că în aceste condiţii, în cazul La Fântâna, care a avut creştere, este important să se menţină acest trend.

Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, La Fântâna a avut o cifră de afaceri de 73,6 mil. lei (17,5 mil. euro) şi un profit net de 5,1 mil. lei (1,2 mil. euro) în 2010.

În piaţa pe care compania activează, în România există peste 82.000 de aparate instalate, în timp ce în regiune sunt peste 1,5 milioane.

Principalul competitor al companiei La Fântâna este Cumpăna. Preţul pe litrul de apă este de 0,16 cenţi, printre cele mai reduse din regiune. Această sumă include şi serviciile de logistică şi întreţinerea aparatelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO