Mediafax.biz Exclusiv

Şeful Schneider Electric România: În mod clar, nivelul de educaţie este cel mai mare avantaj competitiv al pieţei locale

Şeful Schneider Electric România: În mod clar, nivelul de educaţie este cel mai mare avantaj competitiv al pieţei locale

Autor: Roxana Petrescu

21.09.2011, 10:46 265

Tot aceste caracteristici ar putea sta la baza dezvoltării afacerilor Schneider în România, după ce gigantul francez cu afaceri de 20 de miliarde de euro specializat în furnizarea de echipamente şi servicii pentru industria energetică a angajat 47 de oameni întrun centru de suport pentru divizia de IT, analizând posibilitatea de a deschide local alte centre pentru celelalte divizii ale grupului.

"În mod clar, nivelul de educaţie este cel mai mare avantaj competitiv al pieţei locale. Anul acesta am angajat 47 de oameni pentru realizarea unui centru de servicii pentru clienţi pe divizia de IT care este responsabil pentru 13 ţări. Am început cu 10 oameni, apoi am ajuns la 17, iar acum avem în derulare discuţ ii pentru ca tot în România să facem astfel de centre de servicii şi pentru celelalte divizii ale Schneider. Avem şanse destul de mari", spune Spaolanse.

Brazilianul l-a înlocuit la începutul acestui an din funcţia de country president pe David Nicholl, Spaolanse lucrând timp de opt de ani de zile în echipa Schneider Electric Brazilia pe posturi precum director naţional de vânzări, director pentru dezvoltarea afacerilor şi vicepreşedinte al diviziei destinate segmentului rezindenţial şi construcţiilor.

Şi alţii ca ei

Mişcarea pe care ar putea s-o facă Schneider în cazul în care compania va lua decizia deschiderii şi altor centre în România se înscrie în linia dictată de marile corporaţii care au ajuns să-şi mute centrele de servicii din alte ţări în România.

Recent, s-a anunţat că IBM ar putea înfiinţa un centru cu până la 3.000 de angajaţi, la fel ca în cazul Oracle, în timp ce Ericsson vrea să îşi sporească numărul de salariaţi din centrul pe care îl are în România cu până la 500 de persoane, de la 800 în prezent.

Dincolo de această posibilitate de dezvoltare a businessului Schneider pe plan local, activitatea de bază a companiei va rămâne tot cea destinată creşterii eficienţei energetice, tradusă cel mai adesea prin reducerea consumului de energie electrică.

Afaceri, nu filantropie

"Segmentul de servicii destinate eficienţei energetice, reducerii consumului de energie, cred că va avea o creştere semnificativă în următorii ani. Deşi acum mulţi oameni din companii sunt afectaţi de cu totul alte probleme, le-au scăzut afacerile, au dat oameni afară, trebuie să înţeleagă că atunci când vorbim de eficienţă energetică vorbim de afaceri, nu de filantropie, vorbim de reducerea costurilor cu facturile pentru energie cu până la 30%.Consumatorii devin din ce în ce mai conştienţi de acest lucru", spune reprezentantul Schneider Electric.

Toate aceste servicii au primit din plin regresul înregistrat de piaţa imobiliară în ultimii ani, când mari proiecte rezidenţ iale sau comerciale au fost puse în stand by din cauza crizei.

Acest lucru s-a resimţit şi în afacerile Schneider Electric, care au scăzut anul trecut până la un nivel de 36,5 milioane de euro, valoare semnificativ mai mică faţă de cea din 2008, care s-a ridicat la 53,4 milioane de euro.

Cu ochii pe verde

Deşi spune că şi pe termen lung serviciile de eficienţă energetică vor reprezenta cea mai mare parte a afacerilor Schneider din România, Spaolanse crede că energia verde va câştiga o cotă semnificativă în anii următori, firma având aplicaţ ii pentru conectarea parcurilor eoliene sau solare la reţeua de electricitate.

"Azi, cea mai mare parte a afacerilor noastre este reprezentată de soluţiile pentru eficienţa energetică, dar cred că pe termen lung energia regenerabilă va avea şi ea o pondere importantă, pe care o estimez la 20%, fiind influenţată de modificarea legislaţiei în domeniu, evoluţia mediului economic şi investiţii", spune şeful Schneider Electric România.

O altă direcţie de dezvoltare, dar pe termen lung, este cea a maşinilor electrice. Deşi acest gen de autoturisme au fost vedetele ultimelor saloane auto internaţionale, până la concretizarea acestei tendinţe Spaolanse crede că vor mai trece mulţi ani.

Un proiect pentru maşina electrică

De altfel, la mijlocul acestui an Renault România a încheiat acorduri cu Electrica, Schneider Electric şi Siemens în vederea dezvoltă rii în parteneriat a infrastructurii necesare vehiculelor electrice în România. Tot în vara acestui an a fost lansată prima staţie de alimentare a automobilelor electrice din România.

"Până la sfârşitul acestei luni, Renault va înainta autorităţilor locale documentul pe care l-a pregătit împreună cu Schneider Electric, Siemens şi Electrica în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii pentru automobilul electric pe piaţa locală. Ceea ce pot spune este că această soluţie de transport poate fi aplicată în interiorul marilor oraşe şi eu văd automobilele electrice ca parte a vieţii noastre de zi cu zi în cinci ani. Indiferent de estimările privind orizontul de timp în care automobilele electrice vor fi utilizate de întreaga populaţie, realitatea este că oricum vom ajunge acolo. La început vor fi companiile care vor investi în maşini electrice, apoi oamenii cu posibilităţi şi apoi populaţia", crede Spaolanse.

Potrivit acestuia, dezvoltarea maşinilor electrice trebuie să fie un demers sprijinit mai ales de companiile care au interes în acest domeniu.

"Ca şi companie nu te poţi plânge mereu de Guvern, de ceea ce nu-ţi dă, ci trebuie să ai şi o atitudine pozitivă. De aceea am încercat să venim mai ales cu propuneri prin care această idee a maşinilor electrice să devină fezabilă într-o ţară ca România", a mai spus reprezentantul Schneider Electric.

În ceea ce priveşte businessul Schneider Electric în România, Spaolanse spune că până în prezent compania şi-a depăşit ţinta de creştere stabilită pentru anul acesta, mai ales datorită revenirii segmentului industrial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO