Mediafax.biz Exclusiv

Trainingul şi formarea profesională cresc în strategia de HR a companiilor

Autor: Ana Raduta

05.12.2011, 14:05 148

De altfel, alături de remunerare, activităţile de training şi dezvoltare profesională ocupă cea mai mare proporţie din bugetul de resurse umane, în timp ce cercetarea organizaţională, litigiile, compensaţiile, consultanţa în resurse umane şi comunicarea internă deţin cea mai redusă cotă de prioritate.

În medie, companiile investesc circa 2.000 de euro pe an pentru pregătirea şi dezvoltarea profesională a angajaţilor, spune Matilda Crossman, managing director al ExP Romănia, companie care oferă programe de training şi calificare profesională.

Media despre care vorbeşte Crossman este valabilă în special în cazul multinaţionalelor, aşa cum sunt clienţii companiei pe care o conduce.

Într-un top al celor mai "generoşi" angajatori, locurile fruntaşe sunt ocupate de firmele din telecom, industria petrolieră, a tutunului sau farma.

"Costul unei astfel de calificări se ridică la aproximativ 16.000 de euro şi în fiecare an avem circa 100 de absolvenţi. În ceea ce priveşte numărul de persoane înscrise, anul acesta am ajuns la 600", spune şefa ExP.

În opinia ei, va fi foarte interesant ce se va întâmpla de acum încolo în acest sector.

"Pentru anul viitor, negocierile de contracte deja au început şi, pentru moment, putem spune că vom fi în linie cu 2011", comentează Matilda Crossman.

Estimările arată că nu va fi nici rău, dar nici spectaculos, având în vedere că este vorba de o piaţă în care încă nu se rulează sume foarte mari, valoarea ei ajungând la circa trei milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO