Mediafax.biz Exclusiv

Trimestrul trei se încheie pe plus în auto. Este suficient pentru a redresa piaţa?

Trimestrul trei se încheie pe plus în auto. Este suficient pentru a redresa piaţa?

Autor: Bogdan Alecu

18.10.2011, 17:57 293

Vânzările de autoturisme au crescut în trimestrul trei cu puţin peste 3% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 26.000 de maşini.

Creşterea vine în contextul în care vânzările de maşini au accelerat în lunile iulie şi august, cu 8% respectiv 10%, în timp ce în septembrie acestea au scăzut cu 6%, la 9.100 de maşini.

Trendul pieţei este astfel contra tendinţei "clasice" - până acum dealerii auto se aşteptau la vânzări mai slabe în lunile iulie şi august, urmate de o revenire în septembrie.

"Este foarte greu să se mai atingă nivelul estimat, de 100.000 de unităţi vândute, estimarea noastră pentru acest an fiind de 90.000 - 95.000 de autoturisme şi 13.500 de utilitare. Există în acest moment un sentiment puternic de nesiguranţă creat de prognozele economice pesimiste, de instablitatea zonei euro, de lipsa totală a unor semnale legate de redresarea situaţiei, atât la nivel european, cât şi la nivelul ţării noastre", a declarat Dana Cortina, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding în România, care deţine cinci centre pe piaţa auto locală, din care patru în Capitală şi unul la Timişoara.

În ceea ce priveşte vânzările Porsche Inter Auto, care comercializează mărcile VW, Audi, Skoda, Seat şi Porsche, şeful companiei se aşteaptă la o creştere de 30% a vânzărilor faţă de anul trecut, în contextul în care toate mărcile comercializate şi-au majorat cota de piaţă.

"Ne-am propus să închidem anul 2011 cu peste 5.500 de maşini noi livrate şi să păstrăm procentele de creştere realizate până acum", a spus Cortina. În contextul în care pentru anul acesta jucătorii din piaţă se aşteptau la vânzări totale de autoturisme de 100.000 de unităţi, în trimestrul patru vânzările ar trebui să depăşească pragul de 30.000 de unităţi.

Ultimul trimestru în care s-a depăşit nivelul de 30.000 de maşini a fost trimestrul doi al anului trecut, atunci când a demarat pentru prima dată programul "Rabla" cu trei vouchere în valoare totală de 2.700 de euro.

Pentru a se atinge nivelul estimat de 100.000 de maşini până la finele anului, declinul ar trebui să încetinească până la 6 procente faţă de anul trecut.

În acest an piaţa auto locală a fost în principal susţinută de firme care fie şi-au reînnoit flotele, fie şi le-au extins, în timp ce ponderea vânzărilor către persoane fizice a scăzut, potrivit declaraţiilor lui Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care deţine şi funcţia de director general al Porsche România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO