Mediafax.biz Exclusiv

Unirea deschide 6 magazine ale H&M şi Inditex, după vânzări mai mici cu 10%

Unirea deschide 6 magazine ale H&M şi Inditex, după vânzări mai mici cu 10%

Autor: Cristi Moga

03.03.2011, 18:20 25

Centrelecomerciale Unirea din Bucureşti şi Braşov, operate prin intermediulfirmei Unirea Shopping Center, au generat anul trecut venituri de86,5 milioane de lei (20,5 mil. euro), în scădere cu 10%, potrivitdatelor furnizate pentru ZF de către reprezentanţiifirmei.

Familia Adamescu şi oamenii de afaceriGabriel Popoviciu (Băneasa Shopping City) şi Iulian Dascălu (IuliusMall) sunt singurii investitori români care încasează anualvenituri de peste 20 de milioane de euro din afacerea cu centrecomerciale, un business care s-a contractat în ultimii ani pefondul crizei şi al reducerii apetitului pentru consum.

Profitul brut al Unirea Shopping Center afost anul trecut de 1,4 milioane de euro, potrivit datelorprezentate de companie.

Pentru a se adapta mai bine condiţiilor dinpiaţă, în care dezvoltatorii imobiliari vin cu malluri moderne şicu chiriaşi internaţionali, 10% din spaţiile proiectelor Unirea dinBucureşti şi Braşov, respectiv circa 6.000 de metri pătraţi, suntîn prezent în amenajare pentru deschiderea în următoarele două lunia şase magazine care vor fi operate de către cei mai mari retaileride îmbrăcăminte la nivel european - spaniolii de la Inditex şisuedezii de la H&M, cu afaceri de peste 10 miliarde de euroanual fiecare.

Administratorii Unirea au închiriat deseori"la pachet" cele două centre comerciale, astfel că şi-au asiguratprezenţa celor doi giganţi din retailul de fashion atât înproiectul din Bucureşti, unul dintre centrele comerciale cu celemai bune vânzări din Capitală, cât şi în proiectul din Braşov,inaugurat la începutul crizei.

Prin noile contracte, proprietarii Unireaşi-ar putea asigura încasări suplimentare de circa un milion deeuro pe an, luând în calcul un venit net mediu de 14 euro/metrulpătrat.

Potrivit informaţiilor din piaţă, retaileriiputernici impun condiţii avantajoase în contractele de închirieresemnate în această perioadă şi pot ajunge să achite doar chiriiprocentuale, în funcţie de vânzări, astfel că este greu de estimatvaloarea încasărilor.

În acest weekend Inditex va deschide înproiectul din Braşov magazine Bershka, Pull and Bear şiStradivarius pe un spaţiu de 1.400 de metri pătraţi de la parterulcentrului comercial, magazine ce vor duce reţeaua grupului spaniolîn România la 55 de unităţi, sub brandurile Zara, Bershka, Pull andBear, Stradivarius, Oysho şi Massimo Dutti. Ulterior, la sfârşitullunii aprilie, şi suedezii de la H&M vor deschide un magazin înUnirea Braşov, pe două etaje (parter şi etajul 1) ale proiectuluisituat în apropierea gării din oraş.

În ceea ce priveşte proiectul din Bucureşti,prima inaugurare semnificativă aşteptată este programată pentru 26martie, când suedezii de la H&M vor inaugura un magazin de2.500 de metri pătraţi în aripa splai a proiectului Unirea, celde-al doilea din ţară, după anunţata deschidere din 25 martie amagazinului din AFI Palace Cotroceni. Pe de altă parte, lasfârşitul lunii aprilie Inditex va deschide al treilea magazinpropriu de la parterul magazinului Unirea din Bucureşti (după Zaraşi Bershka), respectiv o unitate Pull and Bear pe o suprafaţă de460 de metri pătraţi din zona centrală a magazinului.

Cei doi retaileri lucrează în prezent laamenajarea spaţiilor, dinspre splaiul Dâmboviţei fiind dejavizibile primele plăci ale faţadei albe care va fi montată deH&M pe structura de beton a magazinului.

"H&M va avea spaţiul de la parter şietajul unu din aripa splai, deschiderea este planificată pentru 26martie, iar faţada este investiţia lor", a precizat CarmenAdamescu, preşedintele consiliului de administraţie şi CEO alUnirea Shopping Center.

Imaginea centrului comercial Unirea dincentrul Capitalei ar urma să fie schimbată total până la sfârşitulacestui an, în condiţiile în care este de aşteptat ca şi pentruzona centrală să fie realizată o nouă faţadă, asemănătoare celorrealizate de către Zara şi Bershka. În prezent, în zona centralămai sunt afişate panouri publicitare, dar şi veniturile din aceastăsursă au scăzut puternic pe fondul crizei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO