Mediafax.biz Exclusiv

Vondenhoff, Heidi Chocolat: Piaţa de profil a scăzut foarte mult pentru că ciocolata costă mult şi nici nu este o prioritate

08.02.2011, 14:56 79

"Este greude făcut estimări pentru anul acesta. De exemplu, anul trecut neaşteptam la o creştere de 5% şi în loc de asta din primele luni amavut o scădere de 25%. Aşa că pentru anul acesta sperăm să nu maiscadă piaţa.Dacă vafi un 0%, va fi fericire", a mai spus şeful Heidi.

El precizează că în primele 6 luni seaşteaptă la o scădere de 3-5%.

În ceea ce priveşte firma pe care oconduce,Vondenhoffmizează pe un avans de 17% în acest a, după un plus de 15% în 2010,bazat în special pe exporturi.

Potrivit datelor depuse de companie laMinisterul Finanţelor, Heidi a avut în 2009 o cifră de afaceri de11,2 milioane de euro.

Pentru a contracara scăderea pieţie locale,Heidi s-a reorientat în ultimii ani pe exporturi, ciocolata produsăla Bucureşti fiind deja prezentă în magazine din 32 de ţări,inclusiv Germania, Polonia, Cehia sau SUA.

"Încă din 2008, înainte ca efectele crizeiglobale să se facă simţite şi în România ne-am uitat la piaţă şine-am dat seama că nu avem cum să mai creştem dacă nu devenimglobali. La sfârşitul anului 2008 am început să dezvoltăm relaţiilecu marii retaileri din ţările în care am vrut să fim prezenţi, aşăcă de la exporturi de 4% în trei ţări am ajuns acum să exportăm 30%din producţie în 32 de ţări, intenţia noastră fiind aceea de aajunge la un nivel de peste 50% al exporturilor până în 2012",spuneVondenhoff.

Pentru şeful Heidi Chocolat, cel mai gravlucru observat pe piaţa locală este dispariţia puterii de cumpărarea clasei de mijloc, vizibilă în scăderea vânzărilor pe segmentulmediu al ciocolatei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO