Mediafax.biz Exclusiv

Xerox angajează 250 de vorbitori de limbi străine în Iaşi şi în Oradea

Xerox angajează 250 de vorbitori de limbi străine în Iaşi şi în Oradea

Autor: Adelina Mihai

15.01.2012, 19:28 2366

"Ca urmare a vânzării companiei către Xerox, 2012 va fi un an de creştere şi planificăm să mărim numărul actual de operatori. În prezent, avem circa 650 de angajaţi înIaşişi 50 înOradea, iar obiectivul este de a avea în plus la finele anului încă 150 de persoane angajate. Însă numărul real de angajări va fi mai mare, probabil de 200 - 250 de persoane, din cauza rotaţiei de personal specifice industriei", a spus Anelia Trifu, Account Manager pe divizia contact center multilingv în cadrul grupului XL World.

XL World este una dintre cele mai mari companii de outsourcing din Europa de Est, cu 4 sedii operaţionale în România (Iaşi şi Oradea) şi în Albania (Shkodra şi Vlora).

În 2010, compania (înregistrată sub denumirea de XLW Star) a avut afaceri de 3,9 milioane de euro şi un profit de 285.000 de euro pe piaţa locală, potrivit datelor publicate la Registrul Comerţului. Tot în 2010 compania raporta un număr mediu de 457 de angajaţi.

În România, compania are proiecte mai mult pe limba italiană, dat fiind faptul că proprietarii anteriori ai XL World erau italieni, însă acoperă şi proiecte care necesită vorbitori de engleză, franceză, germană sau spaniolă.

Cel mai dificil de recrutat sunt însă vorbitorii de limbi nordice, olandeză, arabă sau chineză, pentru care a început să existe cerere în ultima perioadă.

"Profilul căutat este, în majoritatea cazurilor, cel de operator de call center pe diferite limbi şi diferite tipuri de proiecte, dar căutăm şi alte profiluri, cum ar fi analişti baze de date, specialişti marketing etc. Cerinţele comune pentru toate profilurile sunt o bună cunoaştere a limbilor vizate, abilităţi de comunicare şi persuasiune, cunoştinţe operare PC", a mai spus Trifu.

Obiectivul grupului este să ajungă la 1.700- 1.800 de angajaţi în România şi în Albania, faţă de 1.500 în prezent.

"Salariile de bază încep de la 800 - 1.000 de lei pe lună, sunt mai mici decât cele din Bucureşti din cauza unei rotaţii de personal mai reduse şi al unui cost al vieţii mai scăzut. Acestea cresc în funcţie de vechimea în companie şi de limba străină cunoscută. Avem angajaţi studenţi şi absolvenţi de facultate, însă angajăm şi persoane cu opt clase sau cu liceul care cunosc foarte bine limba străină şi care au şi ceva cunoştinţe de operare pe calculator. Avem multe cursuri de calificare internă şi de aceea studiile superioare nu sunt o cerinţă obligatorie", a mai spus Anelia Trifu.

Salariile oferite tinerilor care lucrează în callcenterele din Bucureşti încep de la 1.200 de lei lunar (300 de euro) şi pot ajunge până la 1.500 de euro pentru vorbitorii de limbi străine precum finlandeza, de exemplu.

Fluctuaţia de personal din call centere este foarte mare din cauza activităţilor derulate la job şi, de regulă, dacă nu sunt promovaţi după 1,5 - 2 ani, angajaţii părăsesc compania pentru că s-au plictisit să lucreze cu acelaşi produs.

La acestea se adaugă şi o serie de condiţii pe care le presupune un job în call-center - angajaţii nu au voie să întârzie (în caz contrar sunt sancţionaţi), nu au voie să-şi ia pauze decât la anumite intervale de timp, uneori lucrează şi în weekend, munca lor este mereu măsurată şi angajaţii trebuie să fie politicoşi în permanenţă.

Pe de altă parte, joburile în call-center sunt aproape ideale pentru studenţi, pentru că aceştia îşi pot adapta programele de lucru în funcţie de cursurile de la facultate. Iaşiul şiOradeasunt printre cele mai mari centre universitare dinţară, după Bucureşti.

"În general, strategia XL World este aceea de a deschide sedii în oraşe mai mari, dar care nu sunt capitale, care au aeroport sau au acces facil la aeroport şi care au universităţi", a mai spus Anelia Trifu.

În luna septembrie a anului trecut, ACS, o companie deţinută de Xerox, şi-a anunţat intenţia de a cumpăra XL World, companie cu sediul central în Italia (unde are birourile de vânzări), pentru a-şi extinde capacităţile de furnizare de servicii de tip BPO (Business Process Outsourcing) în Europa.

XL World s-a alăturat astfel unei companii care are 150 de centre de suport la nivel internaţional, care gestionează mai bine de 1,5 milioane de interacţiuni/zi cu clienţii, în 40 de limbi.

Xerox Corporation are o cifră de afaceri de 22 mld. $, fiind cel mai mare producător de copiatoare din lume şi unul din cei mai importanţi furnizori de servicii de tip BPO.

Compania are 134.000 de angajaţi în mai mult de 160 de ţări.

Aproximativ 15.000 de români s-au angajat în ultimii ani la diviziile de outsourcing ale unor giganţi ca Genpact, Hewlett-Packard, IBM, Oracle, Wipro, Sykes, Computer Generated Solutions, XL World sau Accenture pentru a presta servicii precum procesare de facturi sau suport IT pentru firme occidentale.
Şi americanii de la Computer Generated Solutions (CGS), un furnizor de servicii de call center cu birouri în Bucureşti, Braşov şi Sibiu, angajează 1.000 de oameni în 2012, care să se alăture unei echipe de 2.500 de angajaţi. CGS caută candidaţi vorbitori de limbi străine, în special engleză, franceză, germană, spaniolă, italiană, dar şi vorbitori de limbi nordice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO