Opinii

Business Magazin. Opinie Mario Vlaviano, dezvoltator software: Cum poate tehnologia să contribuie la dezvoltarea economică a unui oraş. Cum trecem de la telemuncă la prosperitate locală?

Business Magazin. Opinie Mario Vlaviano, dezvoltator...

Autor: Mario Vlaviano

03.11.2024, 19:30 353

Creşterea pieţei IT din România înregistrează o stagnare în 2024, am ajuns într-un punct stabil, la un nivel comparabil cu restul ţărilor europene. Cu toate acestea, veniturile încasate nu sunt direct proporţionale cu numărul de angajaţi, iar acesta este efectul unei abordări posibil greşite din partea antreprenorilor de a exporta munca inginerilor români. Este momentul să ne oprim din outsourcingul ieftin şi să începem să folosim software-ul şi „la noi în ţară”. Motivul pentru care firmele din România preferă să externalizeze este viteza cu care vin rezultatele financiare, pe când cele din produse dezvoltate pentru afaceri locale durează.

Cum putem folosi IT-ul „la noi în ţară”?

Un prim pas ar fi să nu mai căutăm platforme online pe care să ne vindem skillurile şi timpul, ci să ne căutăm clienţii în proximitatea noastră pentru că nevoi există peste tot. Prin IT, digitalizând şi promovând, putem ajuta businessurile locale să devină adevărate branduri recunoscute la nivel naţional sau chiar mondial, să se dezvolte la nivel de structură, să devină sustenabile. Exemplele pot pleca de la cafeneaua din colţ până la fabrica de corpuri de iluminat din oraş.

Cum mi-am ajutat eu comunitatea prin programare?

Am dezvoltat o aplicaţie de turism care facilitează călătoriile de tip city break prin promovarea afacerilor şi evenimentelor locale. Scopul principal al proiectului este să aducă în atenţia publicului oraşele mici, mai puţin cunoscute drept destinaţii turistice. Prima implementare a avut loc în Brăila, oraşul meu natal, în colaborare cu primăria municipiului şi Biblioteca Judeţeană „Panait Istrati”, în noiembrie 2023. Visit Brăila aduce la un loc atracţiile turistice, unităţile de cazare, restaurantele, cafenelele şi cele mai importante evenimente din oraş. Astfel, am reuşit să conectez sectorul public de cel privat prin integrarea a peste 80% din operatorii HoReCa din oraş şi am creat un nou canal de promovare cu un public bine targetat, cetăţeni şi turişti, pentru evenimentele organizate de antreprenorii din zonă şi nu numai.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels