Nu e nimic mai neplăcut, în industria aviatică şi cea de ospitalitate, decât să ai zboruri întârziate sau anulate. Nu ni se întâmplă des, dar ni se întâmplă câteodată şi nouă, pentru că în ultimii ani, întârzierile în zboruri sau anulările din motive tehnice au devenit tot mai frecvente, generând probleme pentru călătorii din întreaga lume. Care sunt cauzele care stau la baza acestei situaţii şi ce putem face ca să le putem contracara?
După perioada pandemiei - în care călătoriile s-au restrâns la strictul necesar în întreaga lume, iar industria turismului a redus peste tot personalul pentru a putea supravieţui - oamenilor le-a revenit dorinţa de a merge în vacanţe, iar calendarele de business s-au umplut din nou de călătorii de afaceri. Dar industria a rămas subdimensionată după perioada pandemiei. Reajustarea echipelor şi a infrastructurii, pentru a face faţă cererii crescute nu s-au putut face suficient de repede.
Fluxul mare de pasageri şi numărul crescut de zboruri din ultimii doi ani au fost gestionate de un personal insuficient, ceea ce a condus inevitabil la întârzieri şi anulări. Este o problemă complexă şi multidimensională. Industria aviatică, în special, este afectată de infrastructura deficitară, care nu a beneficiat de investiţii în perioada pandemică.
Un exemplu relevant este acela al unui aeroport care are capacitatea să primească 30 de avioane pe oră, dar care, în prezent, se confruntă cu cerere pentru 60 de avioane. Această discrepanţă între capacitate şi cerere a dus la aglomerări care afectează întregul sistem. Alt exemplu este cel al aeroportului Otopeni, care ar fi trebuit extins de multă vreme, dar pentru care investiţiile vitale întârzie.
Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro