Opinii

Cât mai contează Bucureştiul când, pentru jumătate din România, capitala este Budapesta sau Viena?

Cât mai contează Bucureştiul când, pentru jumătate...

Autor: Iulian Anghel

04.05.2016, 16:06 14297

De la Timişoara până la Viena sunt 550 de kilometri, iar drumul poate fi parcurs cu maşina, potrivit site-ului distanta.ro, în 5h 15 min. De la Timişoara la Bucureşti sunt 543 de kilometri iar drumul te costă 7h 7 min. din viaţă. De la Cluj la Budapesta sunt 471 de kilometri iar drumul poate fi parcurs în 5h 53 min. De la Cluj până la Bucureşti sunt 449 de kilometri iar drumul poate fi parcurs în 6h 20 min. Când jumătate din ţară ajunge mai uşor la Viena sau la Budapesta decât în capitala ţării, cât mai contează Bucureştiul?

Fostul primar al Londei Boris Johnson este cel mai înfocat partizan al ieşirii Marii Britanii din UE. Susţinătorii rămânerii ţării în Uniune îi ascultă cu spaimă declaraţiile, ceea ce arată cât de important este personajul şi cât de importantă este poziţia de primar pe care a ocupat-o. Şi cât de importantă este Londra, până la urmă. Fostul primar al New York-ului Michael Bloomberg este cunoscut în lumea întreagă graţie imperiului său financiar, dar şi a faptului că a gerat treburile metropolei americane. Lucru ce arată cât de important este New Yorkul. Numele unui alt fost primar al New York-ului Rudy Giuliani a reajuns pe buzele tuturor americanilor după ce a acuzat administraţia Obama că, prin politica adoptată, a contribuit la “apariţia organizaţiei Stat Islamic”. Lucru ce arată, din nou, cât de important este personajul şi câtă de importantă este funcţia pe care a deţinut-o.

Boris Johnson este unul dintre susţinătorii aprigi ai City-ului londonez, inima industriei financiare a Europei şi pentru asta s-a luat de piept cu Comisia Europeană. După cum vedem, se implică în politicile europene şi este temut. Poziţia lui ar putea fi decisivă în ieşirea Marii Britanii din UE. Dar Londra este o capitală europeană. Bucureştiul este?

Foştii primari ai Capitalei nu au fost în stare să croiască Bucureştiului o şosea de centură. Nu e treaba lor? Nu este, aparent, pentru că banii pentru această şosea nu vin de bugetul Bucureştiului. Dar primarul trebuia să urle zi şi noapte la guvern pentru construcţia acestei şosele care să lege mai uşor Bucureştiul de restul ţării. Primarul ar fi trebuit să fie primul care să ceară o autostradă peste munţi, ca să se simtă şi el primar peste un oraş care să însemne pentru toată ţara ceea ce înseamnă o capitală europeană pentru ţările europene: centrul lumii!.

România nu a avut bani pentru a construi o cale ferată rapidă de la Bucureşti la Timişoara, dar a ştiu să piardă pe programul de transporturi, în exerciţiul financiar 2007 – 2013 al UE, 1,7 mld. euro. Astfel că trenul de la Bucureşti la Timişoara face opt ore. De ca Cluj la Bucureşti face 10 ore (potrivit Mersului Trenurilor), dar deseori călătoria durează şi 12 ore. Cum să fie atunci Bucureştiul capitală pentru timişoreni sau pentru clujeni? Nu, nu este. Pentru vestul României “capitala” este Budapesta sau Viena.

Alegerile de la Bucureşti ar fi trebuit să suscite interesul întregii Românii, chiar dacă fiecare este atent la ce se întâmplă la el în sat sau în oraş. Dar când vezi ce candidaţi sunt aruncaţi în luptă de partide pentru cea mai importantă poziţie în stat după funcţia prezidenţială, te apucă râsul. Cuvântul primarului Bucureştiului ar trebui să-l facă pe oricare om politic să tresară. Pe oricare cetăţean al României să ciulească urechile la ce spune el. Dar se întâmplă aşa? Cum vrea Bucureştiul, în aceste condiţii, să pretindă titlul de “capitală europeană” şi “centru al lumii” pentru toţi românii, când cei 11 primari pe care i-a avut de la revoluţie încoace nu au fost în stare să construiască oraşului măcar o şosea de centură?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO