Opinii

Ce alte contracte a mai reziliat CNADNR şi nu vrea să spună?

Ce alte contracte a mai reziliat CNADNR şi nu vrea să...

Autor: Andreea Neferu

23.07.2013, 21:41 2185

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat un contract încheiat cu Alpine pentru aproape 100 de milioane de euro pentru construcţia tronsonului de autostradă Nădlac-Arad şi a anunţat acest lucru abia după două săptămâni, la insistenţele presei. CNADNR şi Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS), în loc să dea comunicate de presă despre contractele noi sau despre cele reziliate, transmit comunicate despre restricţiile de circulaţie de pe drumurile naţionale sau despre întâlnirile pe care ministrul marilor proiecte, Dan Şova, le are cu diverşi ambasadori sau reprezentanţi de bănci, întâlniri care (încă) nu s-au concretizat însă prin niciun proiect de construcţii sau de finanţare a unor şosele.

Într-o perioadă în care sumele alocate de stat pentru lucrările de infrastructură sunt atent drămuite, rezilierea unui contract de drumuri ar trebui prezentată şi justificată încă din momentul în care s-a luat o decizie în acest sens.

Iar contractul pentru construcţia autostrăzii Nădlac-Arad nu este singurul reziliat în ultima perioadă, surse apropiate situaţiei susţinând că firma austriacă Alpine a pierdut şi construcţia centurii Braşovului. Poate că intrarea în faliment a firmei austriece Alpine justifică rezilierea acestor contracte, însă tăcerea pe care CNADNR a adoptat-o în ultima perioadă nu poate fi în niciun fel explicată. Iar exemplul cu rezilierile nu este singular: CNADNR a preferat să „tacă“ şi în cazul licitaţiilor pentru construcţia autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a întârziat atribuirea contractelor timp de nouă luni. În momentul în care în sfârşit a ales companiile câştigătoare, a continuat să ţină „la sertar“ numele acestora. Abia la câteva zile, după ce presa a cerut insistent numele câştigătorilor, CNADNR a transmis un comunicat de presă prin care anunţa doar companiile care vor construi respectiva autostradă, nu şi valoarea contractelor.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 24.07.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO