Opinii

Sens unic pe DN1 – o idee prea complicată la o problemă prea veche

Sens unic pe DN1 – o idee prea complicată la o...

Autor: Bogdan Alecu

03.01.2013, 18:26 1707

La prima vedere un sens unic dinspre Comarnic spre Braşov pe DN1 pare o soluţie foarte bună. Deodată am avea un drum cu două benzi pe sens spre staţiunile montane şi, aparent, s-ar rezolva problema coloanelor de maşini dintre Comarnic şi Buşteni. Dar ce se va întâmpla cu cei care se vor întoarce de la munte? Obligatoriu ar trebui un sens unic şi pe DN1A: Braşov – Săcele – Cheia – Vălenii de Munte – Ploieşti. Dar pe acolo circulă camioanele.... deci nu prea se poate. Alternativa? Braşov – Câmpulung – Piteşti – Bucureşti, doar că până la Piteşti drumul nu este în cea mai bună stare. Practic, cu un DN1 sens unic turiştii ajunşi în număr mare în staţiunile montane ar avea ca posibilitate fie un DN1A cu o singură bandă pe sens, drum mai dificil de parcurs şi cu o viteză medie mai redusă decât DN1, pe unde turiştii ar merge alături de camioanele de 40 de tone, fie pe Braşov – Câmpulung – Piteşti – Bucureşti. Practic de la un drum de aproape 160 km de la Bucureşti la Braşov, cineva ar ajunge să parcurgă în plus cel puţin 100 km în funcţie de staţiunea aleasă. Propunerea nu este neapărat rea, dar este foarte complicată, mai ales în România unde mulţi şoferi uită şi să-şi aprindă farurile noaptea.

Care este totuşi problema pe DN1? În primul rând trecerile de pietoni din Comarnic şi Buşteni, parcările de pe marginea drumului din Buşteni şi gropile de la podurile dintre Comarnic şi Sinaia. De ce să te complici cu sensuri unice când poţi construi câteva pasarele pentru pietoni, poate chiar şi un gard între sensuri pentru descurajarea acestora, reorganizarea parcărilor şi sancţionarea promptă a celor care parchează ilegal şi remedierea rapidă a problemelor de la poduri şi podeţe? Nu trebuie să fii inginer pentru a vedea soluţii mult mai simple, trebuie doar să parcurgi drumul pentru a-l înţelege. Exact la trecerile de pietoni din aceste staţiuni vedem poliţişti de la circulaţie care încearcă să fluidizeze pe cât posibil circulaţia, dar nu reuşesc pentru că nu au cum.

În ceea ce priveşte infrastructura, putem doar spera că celebra autostradă Comarnic-Braşov, la care lucrările trebuiau demarate încă din 2004, va începe în primul rând cu tronsoane care să aibă rol şi de centuri ocolitoare la Comarnic şi Buşteni respectiv Azuga, staţiunile cu cele mai mari probleme. Din acest motiv autostrada Bucureşti Braşov nu trebuia pornită cu Bucureşti-Ploieşti deoarece pe acest tronson există deja DN1 cu două benzi pe sens la care se adaugă şi DN1A pentru camioane, ci cu tronsonul dintre Comarnic şi Braşov.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO