Politică

Nazare, un apropiat al Ancăi Boagiu, va avea pe mână 3,4 mld. euro la Transporturi

Nazare, un apropiat al Ancăi Boagiu, va avea pe mână 3,4 mld. euro la Transporturi

Autor: Andreea Mioara Neferu

09.02.2012, 00:04 854

Alexandru Nazare, "mâna dreaptă" a Ancăi Boagiu, cea care a fost numită începând din septembrie 2010 în poziţia de ministru al transporturilor, are 31 de ani şi a ocupat în ultimii şase ani o serie de funcţii în administraţia publică.

Este unul dintre cei mai tineri miniştri din cabinetul lui Mihai Răzvan Ungu­reanu, alături de Bogdan Drăgoi, propunerea PD-L pentru Ministerul Finanţelor,

Nazare s-a remarcat în 2005, la vârsta de 25 de ani, când devenea consilier al Ancăi Boagiu, la vremea în care aceasta ocupa fotoliul de ministru al integrării europene. Ulterior, Nazare a lucrat în funcţii de consilier şi chiar de euro­parlamentar la Bruxelles.

În 2010, a fost numit secretar de stat la Ministerul Finanţelor şi ulterior, când Anca Boagiu a fost numită ministru al transporturilor, a devenit secretar de stat în acest minister.

Nazare este poate unul dintre cei mari "săraci" miniştri propuşi în cabinetul lui Răzvan Mihai Ungureanu, având în vedere că nu deţine nicio locuinţă, nicio maşină şi nici măcar bijuterii, ci doar un cont şi un depozit cu o valoare cumulată de circa 42.000 de euro, potrivit declaraţiei de avere pe 2011, publicată pe site-ul Ministerului Transporturilor. Dacă va fi învestit în funcţie, Nazare va prelua unul dintre cele mai bogate şi în acelaşi timp criticate ministere.

Ministerul Transporturilor, care pentru 2012 are prevăzut un buget de circa 3,4 miliarde de euro, are în prezent în derulare o serie de proiecte atât pe infra­structura rutieră, cât şi pe cea feroviară, aeroportuară sau de metrou.

Alexandru Nazare a primit ieri aviz favorabil din partea comisiilor parla­mentare de specialitate, după 20 de minute de audieri.

Ministrul propus le-a vorbit parla­mentarilor despre priorităţile Minis­terului Transporturilor, arătând că, în opinia sa, "cuvintele cheie sunt coerenţa şi continuitatea" pentru acest domeniu, potrivit Mediafax.

El a recunoscut că Anca Boagiu este ministrul care l-a "format" şi că aceasta i-a dat "nişte sfaturi foarte importante în viaţă" şi l-a susţinut politic.

"Doamna Boagiu m-a sfătuit, mi-a dat nişte sfaturi foarte importante în viaţă, m-a susţinut politic atât ea, cât şi ceilalţi lideri ai PDL cărora le sunt recunoscător pentru această nomi­nalizare", le-a spus Nazare ziariştilor, după ce a fost audiat de comisiile parlamentare de specialitate.

Întrebat dacă Anca Boagiu va face parte din echipa sa de lucru, Alexandru Nazare a spus: "Doamna Boagiu este ministrul care m-a format şi oricând va fi în echipa mea, dar nu în echipa mea ca şi consilier. Va fi în echipa mea pentru că ştie întotdeauna să-mi dea sfaturi bune".

Potrivit programului de guvernare al cabinetului condus de Mihai Răzvan Ungureanu, Nazare va continua direcţiile impuse de predecesoarea sa, Anca Boagiu.

Astfel, ministrul propus vrea să finalizeze anul acesta 200 de kilometri de autostrăzi, să continue lucrările pe Coridorul IV paneuropean de autostrăzi, dar şi să demareze lucrările pe încă 100 de kilometri de autostrăzi.

De asemenea, Nazare vrea să finalizaze privatizarea a peste jumătate din CFR Marfă şi să vândă la bursă un pachet de 20% din acţiunile Tarom. Mai mult, va lansa procedura de selecţie a unui partener privat pentru construcţia autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi.

De asemenea, Nazare îşi propune să demareze lucrările de modernizare a încă 200 de kilometri de cale ferată pe Coridorul IV paneuropean şi să continue programul de construire de centuri ocolitoare finanţat prin programul POS-T.

Ministerul Transporturilor a bene­ficiat în perioada 2009-2011 de un buget total de cheltuieli de circa 8,8 miliarde de euro.

Este însă unul dintre ministerele care au avut cele mai mici rate ale absorbţiei de fonduri europene: deşi în exerciţiul 2007-2013, prin programul POS-T, Transporturile beneficiază de finanţare comunitară în valoare de 4,6 miliarde de euro, până la finalul anului trecut rambursările totale se ridicau la circa 377 milioane de euro.

În cei trei ani în care Emil Boc a fost premier, la conducerea Ministerului Transporturilor s-au aflat Radu Berceanu, în guvernele Boc 1 şi 2, şi Anca Boagiu, care a fost numită în septembrie 2010 odată cu remanierea ministerială.

CURRICULUM VITAE

  • 31 de ani

  • A absolvit Facultatea de Ştiinţe Politice din cadrul Şcolii Naţionale De Studii Politice şi Administrative, dar şi European College of Liberal Arts din Berlin (unde a studiat teorie politică, analize media, neconservatorism şi relaţii internaţionale).

  • A fost consilier în cadrul Ministerului Integrării Europene între 2005 şi 2007.

  • Are o scurtă experienţă şi la Parlamentul European: a lucrat în poziţii de consilier, iar între decembrie 2008 şi iulie 2009 a fost europarlamentar la comisia de buget şi finanţe

  • În aprilie 2010 a fost numit secretar de stat în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, responsabil cu autorizarea finanţării.

  • După ce Anca Boagiu a preluat conducerea Ministerului Transporturilor în septembrie 2010, Nazare a fost numit secretar de stat în cadrul acestei instituţii.

PRIORITĂŢI în viziunea ZF

  • n Să accelereze absorbţia de fonduri europene.

  • n Să demareze licitaţiile de realizare în parteneriat public-privat a unor obiective precum autostrada Comarnic-Braşov sau magistrala de metrou 7 Bragadiru-Voluntari.

  • n Să urmărească atent construcţiile şi reabilitările de autostrăzi, drumuri naţionale, căi ferate astfel încât acestea să se finalizeze în termenul promis.

Programul de guvernare

  • Finalizarea în 2012 a 200 kilometri de autostrăzi şi demararea lucrărilor pe alţi 100 kilometri.

  • Privatizarea CFR Marfă şi vânzarea la bursă a unui pachet de acţiuni din Tarom.

  • Demararea lucrărilor de modernizare pe 200 kilometri de cale ferată de pe Coridorul IV.

  • Demararea licitaţiei pentru magistrala 6 de metrou către Otopeni şi începerea negocierilor pentru desemnarea partenerului privat la magistrala 7 Bragadiru-Voluntari.

  • Finalizarea lucrărilor la noul terminal de plecări al Aeroportului Otopeni şi transformarea Aeroportului Băneasa într-un "city airport".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO