Politică

Primăria Capitalei vrea să delege către RATB serviciul de transport public care face legătura între Bucureşti şi judeţul Ilfov

Primăria Capitalei vrea să delege către RATB serviciul...

Autor: Firuta Flutur, Mediafax

19.08.2018, 14:36 15112

Primăria Capitalei vrea să delege către RATB pe o perioadă de cel mult doi ani serviciul de transport public care face legătura între Bucureşti şi judeţul Ilfov, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei CGMB de joi.

Potrivit unui studiu de oportunitate privind delegarea serviciului de transport public de călători în regiunea Bucureşti-Ilfov, în regim de urgenţă, realizat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomuniară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov, constituită în noiembrie 2017, se propune urgentarea încheierii contractului de delegare a gestiunii având în vedere traseele actuale acoperite de RATB în Bucureşti şi judeţul Ilfov, respectiv 166 de trasee dintre care 21 sunt în judeţul Ilfov.

Delegarea serviciului se va face către RATB, aflată în prezent în proces de reorganizare şi transformare în societate pe acţiuni, pe o perioadă de maximum doi ani, urmând ca din 2019, Asociaţia de Dezvoltare Intercomuniară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov să înceapă procedura de contractare a unui operator intern regional pe o perioadă de 10 ani, iar contractul să fie încheiat prin atribuire directă.

„Contractul va acoperi serviciile actuale prestate cu autobuze, tramvaie şi troleibuze pe teritoriul administrativ al Municipiul Bucureşti şi serviciile prestate cu autobuze pe o parte din traseele judeţului Ilfov, conform Programului interimar de transport public de călători, până la aplicarea Programului Integrat de Transport Public de Călători, ce va reprezenta obligaţia de serviciul public pentru operatori”, se arată în studiul de oportunitate al ADITPBI. Având în vedere procesul de transformare şi necesitatea modernizării şi eficientizării costurilor se propune atribuirea contractului în regim de urgenţă pentru a se analiza în perioada acestui contract efectele tehno economice ale reorganizării", se arată în studiul de oportunitate al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomuniară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov.

Potrivit studiului, 36 de companii private asigură transportul între Capitală şi localităţile din judeţul Ilfov. "Cei 36 de operatori din zona metropolitană, licenţiaţi de ARR din 2008, nu respectă Regulamentul UE 1370/2007 privind transportul pe cale ferată şi rutier, intrat în vigoare din decembrie 2009, care este obligatoriu pentru toate ţările membre şi prevede obligaţia ca autoritatea contractantă să încheie contracte de servicii publice cu reguli bine determinate şi indicatori de performanţă (să se stabilească costul km/lei şi subvenţia) (...) Programul de transport elaborat de ARR în 2008 şi continuat în prezent nu include staţiile traseelor, ci numai capetele de traseu şi nu ţine cont de condiţiile de transport ce trebuiesc îndeplinite pentru un transport public civilizat", potrivit studiului.

„Serviciile se concentrează pe coridoarele majore de intrare în Bucureşti, iar fiecare traseu conectează câteva localităţi din Ilfov, deseori doar un oraş sau o comună individuală, cu o staţie la marginea Bucureştiului. Un număr semnificativ de localităţi nu beneficiază de transport public. În cazul localităţilor mai mari, deşi sunt deservite de transportul public, acestea nu asigură o distribuţie uniformă, fiind concentrat în lungul drumului principal care tranzitează localitatea”, se mai arată în studiul de oportunitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO