Politică

Programul de guvernare: obiectivul guvernului este sa marească viteza medie a trenurilor cu 30%

Programul de guvernare: obiectivul guvernului este sa marească viteza medie a trenurilor cu 30%
20.12.2012, 15:48 451

Obiectiv general al investitiilor prevazute in programul de guvernare pentru infrastructura feroviara este cresterea vitezei pe calea ferata cu 30%. Ce masuri prevede noul guvern:

§ Implementarea restructurării companiei în vederea redresării economico-financiare in conformitate cu Acordul cu Fondul Monetar Internaţional.

§ Negocierea cu Uniunea Europeană a unui nou coridor european în cadrul TEN-T, pe axa Vest-Est (Budapesta - Odessa), în contextul unei abordări strategice integrate a politicilor în domeniul transporturilor şi dezvoltării regionale, coridor care să asigure legătura între statele ex-sovietice (bine dezvoltate feroviar, mari furnizoare de materii prime si mari consumatoare de produse finite) şi centrul si vestul Europei

§ Din cei aproximativ 15.000 km de cale ferată desfăşurată, 60% să fie adusă la standarde europene pentru asigurarea unei viteze adecvate de transport, iar liniile rămase urmând a fi închiriate sau concesionate (în baza unor contracte ferme care să stabilească parametrii tehnici care trebuie asiguraţi de partenerul privat), trecute în conservare (prin menţinerea terasamentului) sau chiar dezafectate;

§ Valorificarea activelor auxiliare neutilizate prin identificarea unor soluţii alternative de exploatare a acestor active, în beneficiul căilor ferate;

§ Reactualizarea algoritmului de calcul al TUI (taxa de utilizare a infrastructurii) în funcţie de criterii europene, printr-o politică a preţurilor bazată pe o strategie pe termen lung referitoare la dimensionarea reţelei, calitate şi utilizarea previzionată

§ Atragerea de capital privat prin promovarea de parteneriate public - privat dar si DE parteneriate public - public, prin asociere cu alte companii de stat din Europa care au experienţă, în vederea realizării unor proiecte precum:

§ Construirea liniei de mare viteză pe secţiunea Curtici- Bucureşti-Constanţa;

§ Dezvoltarea unei reţele comerciale prin asociere în vederea construirii de clădiri comerciale pe terenurile CFR.

§ Modernizarea Gării de Nord din Bucureşti si a Garii de Nord din Timisoara.

§ Construirea de linii noi de cale ferată si dublarea celor existente: construirea liniei noi de cale ferata Vâlcele - Râmnicu Vâlcea, construirea infrastructurii feroviare de acces la podul Calafat-Vidin, construirea si electrificarea firului II pe sectiunea Marasesti - Tecuci - Barlad - Iasi.

§ Modernizarea a 30 de staţii de cale ferată dintre care 16 statii CF se află în executie.

§ Modernizare instalaţiilor pentru creşterea siguranţei circulaţie - proiectul pilot de implementare a Sistemului Feroviar European de Management al Traficului nivel 2 (ERTMS nivel 2)

§ Eliminarea punctelor periculoase de pe calea ferata astfel încât viteza comercială pe calea ferată să crească cu 30%;

Implementarea unui program de modernizare şi informatizare a sistemului de dirijare, gestiune şi control al traficului feroviar;

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO