Prima pagina

Carrefour isi asteapta clientii cu un hectar de rafturi

26.06.2001, 00:00 109



Cu doua zile inainte de deschiderea pentru public a primului hypermarket din Romania, Carrefour, din hectarul de rafturi lipseau doar produsele proaspete: fructe, legume, zarzavaturi.

In rest, labirintul hyper-colorat de marfuri era plin: de la sosete pana la frigidere sau home-cinema (ecrane imense care iti muta cinematografele in dormitor).

"Atuurile noastre sunt diversitatea marfurilor si discount-ul, care consta intr-o politica de pret redus in fiecare zi, pentru totalitatea gamelor de produse", spune Francois Oliver, directorul executiv al Hiproma, societatea care gestioneaza hypermarketul de pe autostrada Bucuresti-Pitesti.

Prin deschiderea hypermarketului, piata romaneasca de retail, evaluata la peste 5 miliarde de euro, va acoperi toate formele moderne de comert, de la supermarket si maxi discount, pana la cash&carry si hypermarket.

"Romania este considerata de noi o piata europeana strategica, a doua ca marime din aceasta zona. Obiectivul nostru este, intr-o prima faza, de a pune accentul pe capitala, cu 3-4 magazine pentru a ne extinde apoi si in orasele cu peste 300.000 de locuitori. Este posibil sa ne extindem si in orasele sub 300.000 de locuitori, insa aici hypermarketurile pe care le vom deschide vor avea alta structura", a precizat Oliver.

Hypermarketul Carrefour va comercializa peste 50.000 de produse, ceea ce reprezinta, potrivit oficialilor, o oferta de 2-3 ori mai mare decat cea existenta in orice alt punct de vanzare din tara. Hypermarketul Carrefour face parte dintr-un centru comercial a carui investitie totala va depasi 50 milioane de dolari.

Acest centru va include o galerie comerciala cu 40 de magazine si un food court, o parcare gratuita de peste 2000 de locuri, un magazin Bricostore - Do It Yourself (cu materiale de constructii), cu o suprafata de 9.000 mp si un magazin Mobexpert de 7.000 mp - care vor fi deschise in luna februarie a anului viitor.



Carrefour: am venit in Romania pe termen lung



Directorul executiv al Carrefour apreciaza ca este vorba de o investitie pe termen lung - altfel spus, ca va deveni profitabila in timp. Carrefour nu a fost singura sursa a investitiei.

Pentru a intra pe piata din Romania, compania s-a asociat cu grupul de distributie Hyparlo, care se ocupa de managementul societatii mixte Hiproma, unde cele doua grupuri au pachete egale de actiuni.

Hyparlo este principala societate de franciza a Carrefour, cu 12 hipermarketuri in Franta si trei in Italia.

"Aceasta solutie permite grupului Hyparlo sa se extinda in afara Frantei impreuna cu Carrefour si ambelor grupuri sa-si accelereze ritmul de dezvoltare, repartizandu-si in acelasi timp investitiile", afirma Francois Oliver, director executiv Hiproma.

Creat in 1959, grupul francez Carrefour este astazi primul distribuitor din Europa si al doilea din lume, fiind prezent in 29 de tari. Grupul are anual 2 miliarde de clienti, in cele 9.000 de magazine, din care 700 de hypermarketuri. Anul trecut Carrefour a inregistrat o cifra de afaceri de 64,8 miliarde Euro si un profit net de 1 miliard euro.

In Franta, primul hipermarket a fost deschis de Carrefour in 1963, intr-o suburbie a Parisului; astazi, grupul opereaza 680 de hipermarketuri, din care 227 in Franta si 453 in strainatate, in 26 de tari.

Carrefour a intrat in Europa Centrala si de Est in 1997, prin cea mai mare piata din regiune, cea poloneza, unde acum functioneaza 51 de hipermarketuri. Au urmat Republica Ceha, in 1998 (6 magazine), respectiv Slovacia, anul trecut, cu doua magazine, iar acum a venit si randul Romaniei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO