Prima pagina

Cora: 100.000 de produse pentru 100 mil. euro

01.10.2003, 00:00 267

O "fabrica de vanzari" in locul unei fabrici de betoane: grupul francez Cora va deschide astazi, pe locul unde era Granitul, cel mai mare hipermarket din Romania, in urma unei investitii de 50 de milioane de euro.
"Avem o suprafata de vanzare de 16.000 de metri patrati si o oferta de 100.000 de produse, adica aproape tot ceea ce se poate vinde in Romania. In cazul vinurilor, spre exemplu, avem chiar toate marcile autohtone. Aceasta oferta ne va aduce la nivelul unui intreg an vanzari totale de 100 de milioane de euro", estimeaza Frederic Bout, director de marketing la Cora Romania. Potrivit acestuia, in prima zi vor veni la Cora 40.000 de oameni, care vor aduce in casele de marcat aproape jumatate de milion de euro.
Poate cel mai important argumentul in cazul unui hipermarket ramane insa pretul. "Ne-am pozitionat ca pret sub ceea ce exista in acest moment pe piata. Avem cele mai mici preturi de pe piata in cazul ofertelor promotionale pe care le promovam si suntem cam la acelasi nivel cu concurenta in cazul celorlalte produse", adauga Bout.
Aceasta nu inseamna ca se merge in pierdere, chiar daca orice magazin este dornic sa atraga la inceput cat mai multi clienti.
"Preturile reduse nu inseamna ca se merge in pierdere cu produsele pe care le vindem. Avem insa o putere de negociere mare deoarece avem o suprafata de vanzare de 16.000 de metri patrati, adica aproape de aceea pe care o are concurentul nostru direct ", completeaza Bout.
Concurentul Cora pe piata romaneasca este un alt grup francez, Carrefour, care detine acum doua hipermarketuri - in zona Militari (de 10.000 de metri patrati) si in zona Grozavesti (de 8.500 de metri patrati), ultimul deschis in urma cu o saptamana. Anul trecut, compania a realizat vanzari de peste 100 de milioane de euro in Romania.  Ambele companii vor deschide anul viitor cate un hipermarket in Bucuresti, Carrefour in partea de est a orasului, iar Cora in partea de vest.
Hipermarketul deschis de Cora atazi are o suprafata totala de 40.000 de metri patrati, din care 16.000 mp reprezinta aria efectiva de vanzare. In afara acestuia exista o galerie comerciala de 11.500 demetri patrati, unde sunt prezent 70 de magazine din toate domeniile - textile, incaltaminte, echipamente IT, telefonie mobila, decoratiuni interioare, farmacie, cosmetice, foto, diverse servicii si restaurante. Ulterior, in imediata apropiere a centrului comercial Cora, vor apare un magazin de mobilier Mobexpert si unul de bricolaj al grupului francez Bresson a€“ Bricostore.
Obiectivul Cora pentru Romania este deschiderea a 14 magazine pana in anul 2010, ceea ce va implica investitii de 500 de milioane de euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO