Prima pagina

La Festa: Vom aproviziona Balcanii cu produse din Romania

24.01.2005, 00:00 17

La Festa Romania, filiala a grupului alimentar polonez Maspex, urmareste sa faca din Romania o trambulina pentru exporturile in Balcani, dupa ce a investit circa 20 de milioane de euro intr-o fabrica cu 500 de angajati la Valenii de Munte, judetul Prahova.
Reprezentantii companiei au aratat insa ca pentru anumite produse tariful vamal cu tarile din Balcani ii dezavantajeaza.
"Dezvoltarea exporturilor este unul din principalele obiective pentru 2005. Asteptam insa o scadere a taxelor vamale intre tarile balcanice care sa ne ajute la dezvoltarea exporturilor. Fabrica noastra este foarte aproape de Bulgaria, dar pentru bulgari este mai favorabil importul de la fabricile din Polonia, datorita taxelor vamale mai mici. Multe produse alimentare exportate din Romania catre Bulgaria sau Croatia au taxe vamale mai mari decat produsele din Uniunea Europeana", a explicat Krzysztof Grabowski, presedintele La Festa Romania.
Compania exporta in prezent din Romania in Bulgaria, Moldova, Croatia, Ungaria si are in vedere  Republica Ceha si Slovacia.
Grabowski a mai spus ca taxele vamale dintre Romania si tarile din Balcani, au ramas neschimbate in timp ce tarifele vamale la comertul cu Polonia s-au redus dupa intrarea acesteia in UE.
La Festa este una dintre cele mai mari investitii poloneze in Romania. Dupa ce initial cea mai mare parte a produselor vandute in Romania erau importate, in prezent aproape toate marcile sunt produse local - sucurile naturale Tedi, Duo Fruo, Ciao, Carotella, ciocolata calda, capuccino si "3 in 1", ceaiurile Ekoland, Lemona, marca de cacao granulat Brumi, cacao pudra Van si crema pudra pentru cafea Coffeeta.
La Festa Romania a luat avans anul trecut, realizand o crestere de circa 40%. Cifra de afaceri a depasit 30 de milioane de euro, iar numarul total de angajati a ajuns la circa 600 de persoane.
"Factorii care au contribuit cel mai mult la aceasta crestere au fost in primul rand cresterea de consum pe piata la toate produsele, dar si introducerea de produse noi cum ar fi nectarurile Tymbark la cutie, intrarea pe piata deserturilor instant, cu gama Bonno, precum si budinci traditionale, praf de copt, zahar vanilinat, baza pentru muraturi si altele", a mai precizat Grabowski.
El a mai spus ca pentru anul 2005, compania are ca obiectiv o crestere cu 30% a cifrei de afaceri, atat de pe piata locala cat si din accelerarea exporturilor.
La Festa va finaliza anul acesta programul de investitii de 20 mil.euro.
"Cu privire la investitiile companiei in fabrica de la Valenii de Munte, precizam ca etapa a doua este pe ultima suta de metri. Investitia a ajuns la 15 milioane euro, la care se va adauga inca un milion de euro pana la sfarsitul primului trimestru. Din luna martie preconizam sa incepem a treia etapa a acestei investitii care va fi de circa 5 milioane de euro in activitatea de procesare a fructelor si legumelor. Aceasta va fi finalizata pana in toamna si va avea circa 60 de angajati", a precizat Grabowski.
La Festa face parte din grupul polonez Maspex, format din sapte companii cu sediul in Polonia si cinci firme straine in Cehia, Ungaria, Slovacia, Germania si Romania. Grupul are o cifra de afaceri anuala de peste 200 mil.euro.
In Romania La Festa concureaza cu firme precum Coca-Cola HBC, Quadrant Amroq Beverages, Parmalat, Kraft Foos sau Dr. Oetker.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO