Prima pagina

Metro vinde magazinul din Otopeni dupa ce s-a mutat in Baneasa

24.11.2005, 19:47 449

Metro Cash & Carry Romania, cea mai mare retea de magazine de pe piata locala - cu vanzari de peste un miliard de euro anul trecut, va scoate la vanzare terenul din Otopeni unde se afla primul sau magazin deschis in anul 1996.

Valoarea ar putea depasi, potrivit informatiilor din piata imobiliara, 10-12 milioane de euro si ar reduce costurile de 30 de milioane de euro implicate de mutarea magazinului in zona Baneasa.

"Activitatea comerciala din magazinul din Otopeni s-a mutat in cadrul celui pe care il deschidem maine (astazi - n. red.) in zona Baneasa. Vom mai pastra o perioada magazinul din Otopeni pentru a functiona ca si centru administrativ, insa in cele din urma terenul va fi vandut. De altfel avem o echipa speciala care se ocupa de partea de real estate", spune Bert van der Velde, directorul general al Metro Cash & Carry Romania.

El nu a dorit sa ofere detalii referitoare la pretul pe care grupul german se asteapta sa il obtina, insa estimarile analistilor imobiliari situeaza pretul metrului patrat in zona la 100-120 de euro. Suprafata totala a terenului este de peste 110.000 de metri patrati, valoarea putand depasi 10-12 milioane de euro.

Magazinul din Otopeni a fost primul de tip cash & carry deschis de grupul german pe piata locala, in toamna anului 1996, in urma unei investitii de peste 30 de milioane de marci germane (peste 15 mil. euro). Inchiderea dupa noua ani a acestui magazin coincide cu deschiderea unuia in Baneasa, la doar cativa kilometri, in urma unei investitii de aproximativ 30 de milioane de euro. Valoarea este aproape dubla fata de investitia de 15 milioane de euro implicata in general de un magazin Metro Cash & Carry.

"La Baneasa pretul terenului a fost mult mai mare decat in alte locatii din tara, ceea ce s-a resimtit in valoarea investitiei", adauga Van der Velde. El sustine ca magazinul din Baneasa se inscrie in noua strategie de consolidare a activitatii companiei pe piata romaneasca, dupa ce a ajuns la 23 de magazine in Bucuresti si cele mai importante orase din provincie.

Cu investitii totale de peste 350 de milioane de euro, Metro Cash & Carry Romania va derula in urmatorii ani un amplu program de modernizare a magazinelor deschise pana in anul 2003-2004.

Grupul german a intrat pe piata locala in anul 1996, prin intermediul diviziei sale de magazine cash & carry, care a depasit anul trecut pragul de un miliard de euro cifra de afaceri. Pe langa reteaua de magazine cash & carry, ajunsa in prezent la 23 de unitati, grupul german este prezent si prin intermediul retelei de magazine de bricolaj Praktiker, care a realizat la nivelul anului trecut o cifra de afaceri de peste 61 de milioane de euro.

In plus, de anul viitor isi va face aparitia oficiala pe piata si reteaua de hypermarketuri Real, primul magazin fiind programat a fi deschis in orasul Timisoara, in primavara.

Pe segmentul de magazine de tip cash & carry singurul concurent al Metro este tot o retea germana, Selgros, care detine 11 magazine. Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 256 de milioane de euro si a trecut pentru prima data pe profit.



Pestele, spre 5% din vanzari

Unul dintre elementele strategiei anuntate de managementul Metro Cash & Carry Romania vizeaza atacarea unor noi segmente.

* "Pestele reprezinta un produs care are un mare potential pe piata romaneasca unde se consuma anual doar 2,7 kilograme pe cap de locuitor (de aproape zece ori mai putin decat media Uniunii Europene - n. red). Carnea de peste este foarte buna si sanatoasa si am decis sa ne concentram pe acest produs, largind foarte mult oferta. Clientii nostri principali vor fi restaurantele si cred ca este posibil pe termen lung sa ajungem ca 4-5% din vanzari sa fie reprezentate de peste proaspat", spune Gerardo Monzillo, directorul comercial al Metro Cash & Carry Romania.

* In conditiile mentinerii nivelului cifrei de afaceri realizate anul trecut de Metro Cash & Carry Romania, vanzarile de produse de peste ar putea depasi 40-50 de milioane de euro anual.

* Fructele si legumele de pe piata locala si din import, precum si carnea proaspata sunt la randul lor elemente cheie in strategia de dezvoltare a activitatii retelei germane de magazine cash & carry, potrivit lui Monzillo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO