Prima pagina

Revelion de 1 milion de euro pentru hotelurile din Bucuresti

11.12.2003, 00:00 12

Hotelurile din Bucuresti vor incasa cel putin 1 milion de euro din petrecerea din noaptea Revelion, pe langa alte venituri substantiale provenite din organizarea de petreceri de catre companii pentru angajati sau clienti.
"Cu foarte putine exceptii, toate hotelurile din Bucuresti organizeaza petreceri de Revelion in saloanele restaurantelor lor. Tarifele variaza intre 45 si 140 de euro de persoana, in functie de nivelul restaurantului si cat de elaborat este programul pregatit clientilor pentru aceasta noapte", spune Paul Marasoiu, presedinte al companiei de consultanta si management hotelier Peacock-Global Hotel Management.
Potrivit unui studiu realizat de firma sa, numarul estimat al locurilor in saloanele si restaurantele hotelurilor bucurestene este de circa 6.000, care la un pret mediu de 90 de euro de persoana inseamna venituri de peste 500.000 euro pentru toate hotelurile din Bucuresti. La acestea se adauga cheltuielile suplimentare ale invitatilor in noaptea de Revelion, costul cazarii in zilele premergatoare si urmatoare petrecerii.
"Luand in calcul toate cheltuielile suplimentare care se fac, incasarile hotelurilor bucurestene ajung la 1 milion de euro, poate chiar mai mult", spune Marasoiu.
Cu cinci saloane disponibile, avand in total de 870 de locuri, Marriott Grand Hotel are cea mai mare capacitate dintre hotelurile din Bucuresti. "Pana acum am vandut in jur de trei sferturi din locuri, dar inca se mai fac rezervari. Anul trecut, cererea a fost mai mare decat numarul de locuri disponibile", spune Dina Litzica, PR manager la Marriott.
La Athenee Palace Hilton, din cele 420 de locuri s-au vandut peste 90%, spun reprezentantii hotelului.
Hotelul Crowne Plaza a pus in vanzare in jur 600 de bilete. Doua dintre saloanele hotelului, cu o capacitate totala de 300 de locuri, au fost inchiriate pentru noaptea de Revelion de doua companii.
"Este pentru prima oara cand avem o astfel de cerere din partea companiilor, de a inchiria un intreg salon pentru noaptea de Revelion. De obicei, companiile organizau petreceri pentru angajati sau clienti in zilele de dinaintea Craciunului", spune Mioara Gheorghe, directoarea de marketing a hotelului.
Petrecerile de Craciun organizate de firme pentru angajati, clienti sau parteneri sunt dealtfel o alta sursa importanta de castig pentru hoteluri.
"Aceste petreceri au inceput inca de la jumatatea lunii noiembrie si dureaza pana de Craciun. In aceasta perioada, organizam cel putin doua astfel de evenimente pe zi, cu 100 pana la 400 de invitati", spune Litzica.
Moda petrecerilor de Craciun organizate de companii pentru recompensarea angajatilor sau a clientilor a fost adusa in Romania de companiile multinationale si este preluata incet si de cele autohtone, spun hotelierii.
Chiar daca luna decembrie aduce venituri substantiale pentru hoteluri din organizarea de petreceri, acestea sunt compensate de o scadere puternica a gradului de ocupare, si deci a veniturilor din cazare, astfel ca per total incasarile raman relativ constante.
"Gradul mediu de ocupare al hotelurilor de trei stele din Bucuresti scade la 50% in luna decembrie dupa ce in timpul anului este de 68-70%. Situatia este similara si pentru hotelurile de patru si cinci stele", spune Marasoiu. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO