Prima pagina

Romanii au cheltuit anul trecut 155 mil. euro pe ulei, dublu fata de 2006

07.02.2008, 14:44 22

Valoarea vanzarilor de ulei s-a situat anul trecut la 516,2 mil. lei (155 mil.euro), in crestere cu 96,6% fata de anul precedent, uleiul de floarea-soarelui mentinandu-se pe primul loc in preferintele consumatorilor romani, potrivit firmei de cercetare Nielsen.

In 2006, vanzarile de ulei au atins un total de 262,6 mil. lei (74,4 mil.euro).

Din punctul de vedere al volumului, piata a inregistrat o crestere de 82,1%, de la vanzari de 74,3 milioane litri in 2006, la 135,4 milioane de litri anul trecut.

Uleiul de floarea-soarelui a ramas in topul preferintelor, dar a consemnat o scadere din punct de vedere al cotei de piata in valoare, de la 81,2% in 2006, la 80,7% anul trecut.

Principalele marci, din punct de vedere valoric, au fost Bunica (Cargill), Ulvex (Agricover), Unisol, Raza Soarelui si Floriol, care au cumulat 36,8% din vanzarile de ulei de floarea-soarelui. Totodata, uleiurile Ulvex, Bunica, Raza Soarelui, Unisol si Spornic au totalizat, ca si volum, 36% din piata.

O tendinta de scadere, a fost observata anul trecut in ceea ce priveste vanzarile de uleiuri ambalate in sticle de plastic, ponderea acestora coborand de la 85,3% in 2006 la 84,9%. In schimb, vanzarile de ulei in sticle au crescut cu 0,24 puncte procentuale, ajungand la o cota de 1,1% din piata, din punct de vedere al volumului.


Mai multe stiri pe www.mediafax.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO