Prima pagina

Romanii au cheltuit peste 1,5 mld. euro pe tigari si bauturi

03.09.2008, 18:59 17

Tigarile, berea si sucurile, cele mai mari segmente de piata din sectorul bunurilor de larg consum, au cumulat vanzari in retail de 1,45 mld. euro in primele sase luni din an, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei Nielsen.
Printre categoriile care s-au impus pe piata si care si-au continuat cresterea in acest an se mai numara cafeaua, ciocolata si mezelurile. In total, cele mai dezvoltate 20 de segmente pe piata locala de profil au cumulat vanzari de aproape 2,7 mld. euro in primele sase luni ale anului, arata datele Nielsen. Sectorul FMCG (bunuri de larg consum) este estimat de jucatorii din piata la 10-15 mld. euro, cele mai importante segmente care depasesc pragul de vanzari de un miliard de euro anual (incluzand si canalul HoReCa) fiind tigarile, berea, lactatele sau bauturile racoritoare.
Pe segmentul food & drinks (alimente si bauturi), in primul semestru cele mai mari cresteri de vanzari in retail s-au inregistrat la ulei (+60,4%) si cascaval (58,8%), conform Nielsen. Pe piata uleiului, cresterea este pusa pe seama majorarii pretului la raft, deoarece in volum, vanzarile la semestru au scazut cu circa 9% fata de primele sase luni din 2007. In ultimul an, pretul mediu in comert al unui litru de ulei de porumb aproape s-a dublat, masura pe care producatorii au pus-o pe seama recoltei slabe.
Studiul Nielsen cuprinde vanzarile realizate in magazine de tip hipermarket, supermarket, dar si in retailul traditional (minimarketuri, magazine alimentare de cartier, chioscuri etc.), neincluzand retelele cash&carry si nici alte formate de magazine cu vanzari en-gros.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO