Prima pagina

Semnatura electronica a parasit Cotrocenii

20.07.2001, 00:00 13



Una din legile esentiale pentru dezvolatrea noii economii, cea a semnaturii electronice a fost promulgata de presedintele Ion Iliescu prin Decretul 608 din 17 iulie 2001 si urmeaza sa fie publicata in Monitorul Oficial.

De ieri a intrat in vigoare si directiva Comisiei Europene privind semnatura digitala. O lege similara este in vigoare in Statele Unite de aproape noua luni.

Legislatia privind semnatura electronica face posibila semnarea unor contracte prin e-mail sau Internet sau cumpararea de bunuri si servicii (cum ar fi case, automobile, asigurari) prin web, volumul de documente si de timp pentru incheierea unor tranzactii reducandu-se in mod revolutionar.

Securitatea ramane insa principala ingrijorare a celor care intentioneaza sa utilizeze pe viitor semnatura electronica.

Potrivit ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei Dan Nica, semnatura electronica va functiona pe baza unor certificate de identitate (echivalentul digital al clasicelor carti de identitate "pe hartie") care vor fi emise de minimum cinci organizatii sau companii care vor primi acreditare din partea Ministerului comunicatiilor.

Pentru a participa la licitatia pe care Ministerul Comunicatiilor o va organiza in acest sens, companiile va trebui sa dispuna de un buget minim de 500.000 de euro pentru eliberarea certificatelor si de un plan de afaceri pe cel putin trei ani.

Certificatele vor contine un cod personal si vor fi emise pe o perioada maxima de trei ani la finalul intervalului urmand a fi reverificata indentitatea utilizatorului.

Schimbarea certificatelor va fi necesara si pentru a se elimina sau reduce cat mai mult riscul ca respectivul cod personal sa fie "spart".

"Furnizorii de servicii de certificare au obligatia de a crea si mentine un registru electronic de evidenta a certificatelor eliberate.

Registrul electronic al certificatelor eliberate trebuie sa faca mentiune despre: data si ora exacta la care certificatul a fost eliberat; data si ora exacta la care expira certificatul; daca este cazul, data si ora exacta la care certificatul a fost suspendat sau revocat, inclusiv cauzele care au condus la suspendare sau revocare.

Registrul trebuie sa fie disponibil permanent pentru consultare, inclusiv prin Internet sau alte tehnici de comunicatie la distanta", se arata in legea abia promulgata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO