Afacerile Avicola Bucureşti aproape s-au dublat în primul semestru, la 19 milioane lei

Autor: Cristina Cuncea 30.08.2012

În primul semestru din 2011, afacerile Avicola au totalizat 9,8 milioane de lei.

Vânzările de ouă au avut cea mai mare pondere în cifra de afaceri a companiei, respectiv 11,45 milioane lei (60,61%), acestea înregistrând o creştere de peste trei ori.

"Veniturile din vânzările de ouă au crescut cu 7,6 milioane lei datorită creşterii cererii de ouă pe piaţă, aceasta având ca efect direct creşterea preţului de vânzare de la 0,26 lei/bucată în 2011 la 0,41 lei/bucată în 2012, în condiţiile în care distribuţia nu este integrată, iar pieţele de retail, hipermarketurile, supermarketuri, cofetării, patiserii au dobândit o putere de negociere sporită pe fondul dificultăţilor financiare cu care se confruntă toţi producătorii din domeniu", se menţionează în raport.

Un avans important a fost raportat şi la veniturile din vânzarea puicuţelor de o zi şi de 16 săptămâni, care aproape s-au dublat, de la 2,95 milioane lei la 5,3 milioane lei.

În acelaşi timp, vânzările de ouă embrionare, utilizate la producerea vaccinului antigripal de uz uman, s-au diminuat de la 1,4 milioane lei la 96.000 de lei, din cauză că Institutul Cantacuzino nu a finalizat modernizarea liniei de producţiei a vaccinului.

Veniturile companiei au crescut cu 32,6%, la 30,6 milioane lei de la 23 milioane lei, iar cheltuielile au consemnat o dinamică similară şi au avansat de la 23 milioane lei la 30,4 milioane lei, potrivit unui raport al companiei, transmis miercuri, Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Astfel, firma a avut un profit net de 260.000 de lei, faţă de 57.149 de lei în primul semestru din 2011.

Firma are un capital de 26,4 milioane lei, împărţit în 10,5 milioane de acţiuni, cu o valoare nominală de 2,5 lei.

Potrivit celor mai recente raportări, SIF Muntenia (SIF4) deţine 99,36% din acţiuni.

Cea mai recentă tranzacţie cu titlurile Avicola Bucureşti a fost realizată la 4 mai, la preţul de 4,5 lei, valoare cu 0,22% în scădere. La acest preţ, firma are o capitalizare de 44,9 milioane lei (10 milioane de euro).