În vară s-au triplat vânzările de Ferrari din România. Care este explicaţia

Autor: Bogdan Alecu 03.09.2012

Înmatriculările de autoturisme Ferrari "au explodat" în lunile de vară, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Dacă până în luna mai doar două automobile Ferrari noi erau înmatriculate, în iunie s-au mai înregistrat două, în iulie trei, iar în prima parte a lunii august alte două, conform datelor DRPCIV.

"Sunt mai multe explicaţii pentru «avalanşa» de înmatriculări în lunile de vară. Una dintre acestea ar fi accesul la dividende în condiţiile în care la mai multe companii dividendele se dau după 1 iunie. Ar mai fi chiar modalitatea de folosire a maşinilor, clienţii de la noi preferând lunile de vară pentru ieşiri, excursii, zile de circuit, concedii şi multe achiziţii se fac cu câteva luni în urmă pentru a le primi atunci când au mai mult timp liber", a spus Lucian Şonea, marketing manager al Forza Rossa, importatorul Ferrari şi Lotus pe piaţa locală.

Anul acesta companiile listate pe bursa de la Bucureşti au distribuit dividende în valoare de peste 3,7 mld. lei (840 mil. euro), cele mai mari din istoria pieţei locale. O contribuţie semnificativă a avut-o Petrom, care a anunţat că va plăti dividende de 1,75 mld. lei, cu 75% mai mult decât în 2011.

Investiţia în acţiunile emise de companiile care distribuie dividende a devenit în ultimii ani o alternativă la depozitele bancare, în condiţiile în care profiturile companiilor au crescut mai repede decât preţurile acţiunilor.

Unele companii de pe bursă au ajuns să le distribuie acţionarilor dividende care aduc un randament net de peste 7%, cât este dobânda medie la depozitele în lei pe un an. Cele mai mari randamente ale dividendelor au fost înregistrate de SIF Transilvania, de 20,2% şi SIF Moldova, de 14,2% în con­diţiile în care acestea au beneficiat de vân­zarea în 2011 a participaţiilor de la BCR.

Un alt factor care a influenţat decizia de achiziţie au fost saloanele auto anterioare, pre­cum cel de la Frankfurt sau Geneva, prin­tre modelele livrate în acest an fiind in­clu­siv un Ferrari FF de peste 250.000 de euro.

Potrivit oficialilor Forza Rossa, printre clienţii de Ferrari sunt şi cetăţeni străini care trăiesc în România precum executivi din companii multinaţionale sau antreprenori străini cu afaceri pe plan local.

"Un Ferrari poate fi şi un obiect de colecţie, un bolid de curse sau o maşină de zi cu zi, iar unii clienţi îl privesc inclusiv ca un obiect simbol al statutului social", a subliniat Şonea.

În afară de cele nouă Ferrari, anul acesta s-au mai înmatriculat patru automobile Bentley, un Lamborghini şi două Rolls-Royce.