Havas, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume, a raportat o creştere modestă în T2, de doar 2%

Autor: Andreea Mindrila 02.09.2012

Grupul francez de publicitate Havas, care se află pe locul şase în topul celor mai mari companii de publicitate din lume, a anunţat că în trimestrul al doilea a înregistrat o creştere organică de 2%, veniturile obţinute ajungând la 557 milioane dolari. În prima jumătate a anului veniturile grupului s-au majorat cu 8% comparativ cu anul trecut, până la peste un miliard de dolari, scrie adage.com.

Rata de expansiune a business-ului a încetinit comparativ cu 2011, când compania a înregistrat în trimestrul al treilea cel mai mare ritm de creştere din ultimii ani. WPP, competitorul companiei Havas şi cel mai mare grup de advertising din lume, şi-a redus recent estimarea de creştere economică pentru anul în curs, semn că firmele sunt precaute cu privire la cheltuielile pe care le vor realiza spre sfârşitul anului şi începutul lui 2013.

"Toate business-urile din regiunile în care suntem prezenţi au contribuit la creştere în prima parte a anului, în frunte cu Asia şi America Latină, componentele de digital, media şi sănătate având un rol important", spune David Jones, CEO-ul Havas. El precizează de asemenea că grupul a câştigat clienţi noi în primele şase luni - contul Volvo în China, Novartis şi GSK, ocupându-se şi de comunicarea digitală pentru Hershey's, cel mai mare producător de ciocolată din America de Nord.

"În prima parte a lui 2012 am făcut o serie de achiziţii, aducând în grup agenţii inovatoare şi echipe talentate care folosesc creativiatea şi tehnologia digitală pentru a răspunde nevoilor viitoare ale clienţilor", spune Jones.

În privinţa planurilor de viitor, Havas pare că se orientează către consolidarea unora dintre activele companiei şi integrarea agenţiilor din alte regiuni în care este prezentă.