Piaţa de publicitate online din SUA a fost în 2011 de 4,5 ori mai mare decât cea din Japonia, următoarea clasată în top

Autor: Andreea Mindrila 05.09.2012

Piaţa de publicitate online îşi va continua expansiunea în următorii ani, iar acest lucru se datorează faptului că firmele vor aloca un procent din ce în ce mai semnificativ din bugetele de marketing şi comunicare pentru promovarea pe Internet.

Companiile se orientează către advertising-ul online din mai multe motive, precum faptul că în acest mediu performanţa campaniilor de publicitate este mult mai uşor de urmărit, în mediul online pot fi create campanii personalizate pentru grupuri specifice de audienţă, dar şi pentru că în mediul digital pot fi operate mult mai uşor modificări decât în campaniile de advertising derulate în mediile tradiţionale.

Astfel, în SUA, cea mai mare piaţă de publicitate la nivel global, cu o valoare de 154 miliarde de dolari în 2011, cheltuielile cu publicitatea pe Internet au reprezentat anul trecut 20% din valoarea totală a pieţei, respectiv 32 miliarde dolari, potrivit informaţiilor preluate de pe site-ul go-gulf.com, care citează sursele eMarketer.com, comscoredatamine.com.

Printre ţările care vor aloca, potrivit estimărilor, cei mai mulţi bani pentru publicitatea pe Internet în următorii ani se numără SUA (până la 57,5 miliarde dolari în 2015), Japonia, Marea Britanie, Germania, China, Franţa, Canada, Italia şi Spania. Bugetele de publicitate sunt alocate proporţional cu nivelul de creştere economică din aceste state, ale căror economii sunt cele mai puternice din lume.

Piaţa de publicitate online din SUA a fost anul trecut cea mai dezvoltată la nivel global, având o valoare egală cu valoarea cumulată a industriei de publicitate pe Internet din următoarele ţări incluse în clasament. Mai mult, potrivit acestor date, În 2015 cheltuielile cu advertising-ul online în SUA le vor surclasa cu 7% pe cele din statele analizate, care vor avea o valoare cumulată de 53,6 miliarde dolari.

În România, cheltuielile cu publicitatea pe Internet au fost anul trecut de 34 milioane euro, iar pentru acest an agenţia Initiative, parte a grupului de comunicare Lowe, estimează că vor ajunge la 41 milioane euro, potrivit studiului Media Fact Book, o analiză a pieţei româneşti de publicitate.