Scorţea, Action Global Communications: Ca acţionar, priveşti evoluţia business-ului dintr-o altă perspectivă. Clienţii vor stabilitate la nivel de management

Autor: Andreea Mindrila 06.09.2012

Agenţia de consultanţă în comunicare şi PR Action Global Communications a înregistrat în 2011 o creştere a cifrei de afaceri de 15%, dezvoltându-şi portofoliul prin câştigarea unor clienţi noi, iar Ruxandra Scorţea, managing directorul-ul agenţiei, spune că pentru acest an estimează o menţinere sau un uşor avans al volumului de business.

"Anul trecut a fost unul bun, în care am avut o creştere de 15% a cifrei de afaceri. Business-ul a fost productiv, dar suntem departe de cifrele din perioada când piaţa era în boom. Primele şase luni din 2012 au fost în linie cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi cred că per ansamblu, vom avea o cifră de afaceri similară sau în uşoară creştere faţă de 2011", spune Ruxandra Scorţea.

În 2011 Action Global Communications a obţinut afaceri de 545.000 euro, potrivit datelor oferite de conducerea agenţiei, la acest nivel de business profitul înregistrat fiind de circa 150.000 euro.

Portofoliu stabil de clienţi

În contextul economic actual, în care contracţia economică a condus la îngheţarea sau reducerea bugetelor alocate de companii pentru comunicare ca urmare a scăderii consumului, şi piaţa de PR a fost afectată.

Această situaţie nu a avut un impact direct asupra agenţiei, pentru că, spune Ruxandra Scorţea, portofoliul de clienţi este unul stabil.

"Relaţia pe care o avem cu clienţii este una de parteneriat. Pentru mai mult de jumătate dintre companii lucrăm de peste cinci ani, suntem ca o extensie a departamentelor lor de PR".

Agenţia este specializată în servicii de PR corporativ pentru clienţi care activează în industria energetică (Enel, OMV), sectorul financiar (Alpari Financial Services, Porsche Finance Group), imobiliar (Immofinanz Group). Printre clienţi se numără şi Boehringer Ingelheim, GTS Telecom, Orkla Foods România, Rosegur sau Voestalpine.

În acest an Action Global Communication s-a ocupat de campania de marketing şi comunicare pentru oferta publică secundară Transelectrica. Această campanie a fost derulată în numele consorţiului de intermediere a ofertei, format din BCR, Swiss Capital şi Intercapital Invest.

Povestea agenţiei

Ruxandra Scorţea este acţionar minoritar în cadrul agenţiei de PR, şi este de părere că acesta este un avantaj din punct de vedere al atragerii de clienţi.

"Ca acţionar, priveşti lucrurile şi evoluţia business-ului dintr-o altă perspectivă, iar pentru clienţi este importantă stabilitatea la nivel de top management. Ceea ce ne-a ajutat în extinderea portofoliului este de asemenea şi faptul că suntem o agenţie independentă, cu o echipă mică (10 persoane), iar clienţii au acces direct la know-how-ul echipei de top-management".

Action Global Communications are o reţea de 44 de birouri în Europa Centrală şi de Est, Rusia, Asia Centrală, Orientul Mijlociu, Africa de Nord şi zona mediteraneană, fiind o companie de familie, fondată în 1971 de cipriotul Tony Christodoulou, care deţine funcţia de CEO.

În România compania este prezentă din 1997, dar activitatea full-service a început în 2001. Încă de la momentul înfiinţării Ruxandra Scorţea a fost actionar în agenţie. De asemenea, era singurul angajat şi lucra pentru o singură companie, respectiv British Airways.

În prezent, Action Global Communications România are doi acţionari - firma mamă, condusă de Christodoulou, şi Ruxandra Scorţea, care deţine un pachet minoritar de acţiuni.

Agenţia s-a dezvoltat odată cu piaţa locală de PR şi a început să-şi mărească echipa şi să-şi dezvolte portofoliul de clienţi.

"Pentru clienţii regionali este mai uşor să lucreze cu o agenţie prezentă în mai multe ţări, aşa cum este cazul nostru".

În 2004 agenţia a fost consultantul OMV la nivel de comunicare pentru privatizarea Petrom, iar acest proiect s-a derulat în timpul şi după procesul de privatizare.

De asemenea, a acordat consultanţă în comunicare şi în privatizarea Electrica Muntenia Sud.

Biroul local oferă servicii integrate de comunicare internă şi externă, inclusiv prevenţia şi gestionarea crizelor, consultanţă de management, media training, comunicare B2B (business-to-business), precum şi integrare BTL în cadrul proiectelor pe care le realizează.

Tocmai pentru că oferă o gamă variată de servicii, Ruxandra Scorţea spune că agenţia nu a pierdut în ultimul timp clienţi.

Orientarea clienţilor pe rezultate

Obiectivul de business pentru acest an este menţinerea sau creşterea sustenabilă, sănătoasă a afacerii pe care o conduce.

"Noi avem o abordare realistă a lucrurilor şi ne dorim să creştem sustenabil. Clienţilor le oferim soluţiile de care au nevoie, care să contribuie la îndeplinirea obiectivelor lor de business. Mai ales în acest context economic, în mod cert există constrângeri, iar clienţii sunt mai precauţi în ceea ce priveşte alocarea bugetelor".

Una dintre tendinţele identificate de Ruxandra Scorţea pe piaţă de PR este orientarea pe rezultate a clienţilor, care dacă înainte de izbucnirea crizei nu puneau un accent foarte mare pe evaluarea rezultatelor, acum presiunea mediului îi obligă să facă acest lucru. Companiile îşi stabilesc încă de la început obiectivele pe care trebuie să le îndeplinească prin derularea unei anumite campanii.

Bugetul pe care clienţii îl canalizeză către PR din totalul bugetului de marketing diferă de la un client la altul, însă cu cât o companie este mai experimentată în înţelegerea PR-ului, cu atât alocă sume mai mari. Totuşi , acest fapt depinde şi de specificul de activitate al firmei, companiile care comunică direct cu consumatorul alocând mai mult pentru prezenţa la raft, explică Ruxandra Scorţea. Ea conchide spunând că la nivel de piaţă, cu cât o companie este mai stabilă financiar, cu atât este mai puternică.