Şeful Lerida Internaţional: Am pierdut 10% din profit din cauza cursului

Autor: Corina Mirea 09.09.2012

Bogdan Ciocoveanu, director general al Lerida Internaţional, unul dintre cei mai mari importatori de vinuri şi băuturi spirtoase de pe plan local, spune că instabilitatea cursului leu-euro a afectat "foarte mult" profitabilitatea astfel că în perioada în care cursul leu/euro a ajuns la 4,6 lei a pierdut 10% din profit.

Euro a urcat la nivelul record de 4,6 lei la sfârşitul lunii iulie - începutul lunii august.

"O astfel de instabilitate este periculoasă pentru că dacă voi creşte preţul se reduce rulajul. Oricum retailerii nu mă lasă să măresc preţurile din ziua în care cursul este ridicat, ci abia de săptămâna următoare şi nu la întreg portofoliul, ci doar pentru jumătate sau un sfert din el. În acest fel ajung ca în trei luni să pierd foarte mulţi bani", explică Bogdan Cio­coveanu.

În prima jumătate a anului 2012, compania a înregistrat o cifră de afaceri în creştere cu 34% com­parativ cu rezultatele finan­ciare din aceeaşi perioadă a anului trecut.

"Nu mă pot juca cu un preţ al produsului, pentru că la final clientul va crede că îl păcălesc (...)", explică Bog­dan Cioco­veanu, care spune că în această perioadă nu numai el a pierdut, ci toţi importatorii.

În prezent, cea mai ieftină sticlă de vin pe care o importă este, cu tot cu TVA, undeva la 8-9 lei, iar la polul opus, cel mai scump vin în vânzarea curentă costă 6.000 de lei - Petrus.

Ciocoveanu spune că importă şi vinuri mai scumpe de până la 4.000 de euro, însă numai pentru comenzi de peste zece sticle, pentru a nu bloca 40.000 de euro, chiar dacă valoarea acestuia creşte în timp.

Printre vinurile aflate în portofoliul care cuprinde peste 400 de produse Lerida Internaţional, companie care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ cinci milioane de euro, se numără nume precum J.P. Chenet, Kendall-Jackson, Feudi di San Gregorio, Chateau Laroque, Brunello di Montalcino (Castello Banfi), Mateus (Sogrape) sau Iniesta, recent introdus pe piaţa din România. Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, compania a avut un profit de 0,5 mil. lei (121.000 euro ) anul trecut.