Heineken pledează pentru consumul responsabil şi reducerea abuzului de alcool

Ziarul Financiar 13.09.2012

Pentru a susţine comunităţile locale unde îşi desfăşoară activitatea, Heineken România a lansat în 2011 programul de responsabilitate socială "Heineken pentru Comunităţi", informează compania de bere, printr-un comunicat de presă, în care sunt prezentate rezultatele raportului de sustenabilitate pe anul trecut.

Sursa citată arată că programul, organizat sub forma unui concurs de proiecte, la care se pot înscrie ONG-uri şi instituţii publice locale, are scopul de a oferi sprijin financiar unor proiecte cu impact în domeniile educaţiei, protecţiei mediului înconjurător, sănătăţii, culturii şi turismului.

Compania olandeză a finanţat implementarea în România a celor patru proiecte câştigătoare din Constanţa şi Miercurea-Ciuc cu 252.000 de lei. Pro gramul "Heineken pentru Comunităţi" a continuat şi în 2012, în toate cele patru oraşe unde Heineken România are fabrici: Constanţa, Miercurea-Ciuc, Craiova şi Târgu-Mureş.

Agenda de Sustenabilitate "Brewing a Better Future" include o strategie complexă, menită să încurajeze consumul responsabil şi să reducă abuzul de alcool, prin intermediul unor programe de comunicare pentru conştientizarea şi educarea publicului cu privire la consumul responsabil, auto-reglementare şi parteneriate dedicate pe termen lung. În acest sens, toate sticlele si dozele în care sunt comercializate mărcile Heineken România poartă mesajul de consum resposabil. De asemenea, Heineken România este membru fondator al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) şi al Asociaţiei Berarii României, astfel că respectă o serie de coduri şi reglementări pentru promovarea consumului resposabil de alcool.

Raportul de Sustenabilitate prezintă, de asemenea, rezultatele pentru anul 2011 ale parteneriatului pe termen lung dintre Heineken România şi ALIAT, principala organizaţie neguvernamentală din România care oferă servicii în domeniul adicţiilor. Parteneriatul a fost continuat şi dezvoltat şi în timpul anului 2011, mesajul de promovare a consumului responsabil de alcool fiind transmis unui public mai larg, prin intermediul Caravanei Alcohelp, care a ajuns în 24 de localităţi urbane şi rurale.

De asemenea, compania olandeză din industria berii a finanţat ALIAT pentru a realiza primul Studiu Naţional despre serviciile de sănătate publice şi private disponibile persoanelor care se confruntă cu problema consumului abuziv de alcool. Activităţile programului Alcohelp au fost completate de lansarea primei Hărţi Naţionale a Serviciilor de Sănătate pentru persoanele cu un consum problematic de alcool şi pentru cei apropiaţi lor, un instrument interactiv care a realizat o bază de date centralizată a celor mai importante servicii de sănătate destinate persoanelor care se luptă cu problema abuzului de alcool.

Toate cele trei direcţii ale Agendei de Sustenabilitate "Brewing a Better Future" urmează strategia Heineken România, de a avea o activitate pe termen lung în România, într-un mod eficient şi resposabil, contribuind în acelaşi timp la obiectivul Grupului Heineken de a deveni cel mai "verde" producător de bere din lume până în 2020, precizează compania.

"Pentru noi, Sustenabilitatea reprezintă un mod de a gândi, de a lucra şi de a interacţiona cu lumea care ne înconjoară. Sustenabilitatea face parte din ADN-ul nostru, ghidându-ne toate iniţiativele şi acţiunile. De la momentul lansării Agendei de Sustenabilitate, în 2009, ne-am îmbunătăţit constant rezultatele obţinute şi am avut o contribuţie pozitivă asupra societăţii, a mediului înconjurător şi a comunităţilor unde operăm. Cu ajutorul angajaţilor şi al partenerilor noştri, în 2011, am atins obiectivele din Agenda noastră de Sustenabilitate şi am stabilit noi obiective, mai ambiţioase, pentru anul 2012", afirmă Onno Rombouts, managing Director Heineken România.

Una dintre priorităţile Heineken România este încurajarea şi dezvoltarea potenţialului şi aptitudinilor angajaţilor săi, asigurându-se în acelaşi timp că sunt luate toate măsurile pentru a le oferi un mediu de lucru sănătos şi sigur. Printre măsurile luate pentru a reduce frecvenţa şi severitatea accidentelor de muncă se numără sesiuni de pregătire pentru angajaţii companiei, o politică de comunicare deschisă şi îmbunătăţirea permanentă a procedurilor de lucru.

În ceea ce priveşte respectarea drepturilor şi a integrităţii angajaţilor şi partenerilor companiei, în 2011, nu au fost înregistrate nici un fel de reclamaţii sau cazuri de abuz ori de discriminare (legate de rasă, culoare, sex, religie sau apartenenţă politică). De asemenea, privind diversitatea, în 2011, 55 la sută din poziţiile de middle şi senior management din companie au fost ocupate de femei, un trend ascendent faţă de 2010, când procentul femeilor în astfel de poziţii era de 42 la sută.