Ford accelerează la Craiova: în august a produs 200 de maşini pe zi, iar în septembrie a ajuns la 500

Autor: Bogdan Alecu 16.09.2012

La două luni de când constructorul american a demarat oficial producţia de serie a monovolumului B-Max la Craiova, cadenţa uzinei a crescut treptat de la 50 de maşini pe zi în iulie la 200 în august, pentru ca în septembrie să se ajungă la 500 de unităţi, potrivit unor surse apropiate companiei.

Astfel, de la cele sub 500 de maşini produse în iulie la Craiova, lună în care fabrica a funcţionat doar două săptă­mâni, în septembrie americanii ar putea ajunge la aproape 10.000, prag care nu a mai fost niciodată atins de uzina din Bănie.

La nivelul lunii august, la Craiova Ford a asamblat peste 2.900 de maşini B-Max, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), de aproape şase ori mai mult decât în luna anterioară. Toate maşinile de serie produse până acum sunt echipate cu motorul pe benzină EcoBoost de 1,0 litri produs tot la Craiova. Atât în iulie, cât şi în prima săptămână din august, uzina de la Craiova a fost în vacanţa de vară, perioadă de remont în care s-a aflat luna trecută şi uzina Dacia de la Mioveni.

Având în vedere revizia de la Dacia, Ford a reuşit în august pentru prima dată să se apropie la doar câteva mii de unităţi de producţia uzinei de la Mioveni. Astfel, în timp ce Ford a produs aproape 3.000 de maşini, Dacia a asamblat aproape 7.000 de maşini, în condiţiile în care uzina a intrat în vacanţă la începutul lunii trecute, la Mioveni fiind asamblate zilnic aproape 1.400 de maşini într-o lună normală, de trei ori mai multe decât la Craiova.

Alături de maşini, Ford a produs la Craiova peste 5.000 de motoare EcoBoost, exportate în mare parte către uzinele din Germania şi Spania, producţia acestora fiind reluată în septembrie după ce în august au fost montate în fabrică şi liniile pentru viitorul motor EcoBoost de 1,5 litri şi 180 CP, a cărui producţie va demara la începutul anului vi­itor.

Dintre cele aproape 3.500 de maşini asamblate în total de Ford România, 655 au fost exportate până acum. Pentru export Ford va transporta inclusiv cu CFR Marfă, primele două trenuri pornind din România pe rutele Craiova-Genk (Belgia) şi Craiova-Köln (Germania) la începutul săptămânii trecute, fiecare tren fiind compus din 19 vagoane, încărcate cu 266 de automobile. Până la sfârşitul lunii septembrie Ford România va expedia pe pe calea ferată 1.600 de maşini către Genk şi Köln. Alături de transportul feroviar, Ford va demara luna aceasta şi transportul de maşini pe cale maritimă prin intermediul portului Constanţa. Printre transportatorii cu care Ford a semnat contract se mai numără şi Dumagas din Craiova, dar şi Gefco, transportatorul care lucrează şi cu Dacia.

Planul de producţie pentru B-Max este de peste 100.000 de unităţi anual începând cu luna septembrie a acestui an, în timp ce în 2012 cel mai probabil producţia va fi de până în 50.000 de maşini în contextul în care în iulie s-au produs mai puţin de 600 de unităţi, faţă de targetul de 60.000 anunţat iniţial.

Potrivit oficialilor companiei Ford, B-Max a fost proiectat pentru familiile tinere cu unu sau doi copii, dar se adresează şi persoanelor de peste 50-60 de ani. Odată cu demararea producţiei noului monovolum B-Max la Craiova, Ford a finalizat şi procesul de selecţie pentru noi angajaţi, recrutând aproape 600 de noi salariaţi, faţă de 500 cât spunea că va angaja în primăvara acestui an. Cu noii angajaţi Ford va depăşi pragul de 4.000 de salariaţi, nivel la care însă nu va rămâne până la sfârşitul anului în condiţiile în care există deja în derulare un program de plecări voluntare, în jur de peste 200 de persoane fiind "încurajate" să-şi dea demisia primind drept bonus până la 24 de salarii compensatorii.