Au apărut primele poze cu noile Logan şi Sandero. Vezi aici cu ce vrea Dacia să ia prin surprindere Europa: Dotări tot mai apropiate de premium

Autori: Bogdan Alecu , Radu Racu 17.09.2012

Dacia ia încă o dată prin surprindere piaţa auto europeană şi lansează odată cu noul Logan şi cea de-a doua generaţie a Sandero, modelul de clasă mică al constructorului, separând totodată Renault Sandero de Dacia Sandero. Primele imagini au fost publicate pe internet de francezii de la L'Automobile Magazine.

În timp ce generaţiile anterioare veneau cu două strategii de design diferite pentru Logan şi Sandero, acum acestea prezintă aceeaşi parte frontală, iar în spate stopurile par identice. În ceea ce priveşte designul, Laurens van den Acker, designerul-şef al Renault şi-a respectat promisiunea făcută anul trecut şi a venit cu un Logan cu linii "germane", sobre, în timp ce modelele Renault au un design mai latin, mai sport.

Alături de noile motorizări de ultimă generaţie, Dacia permite echiparea noilor generaţii cu dotări de neimaginat pe modelele lansate în urmă cu opt respectiv patru ani. Ca şi Lodgy, maşina de familie lansată în primăvară, Logan şi Sandero sunt acum sunt disponibile cu sistemul de navigaţie şi de infotainment de la LG, senzori de parcare şi comenzi pentru geamuri amplasate direct pe portieră şi nu pe planşa de bord, respectiv în capătul consolei dintre scaune.

Principala îmbunătăţire a noilor Logan şi Sandero vin la nivel tehnic - pentru prima dată Renault va monta sub capota unui automobil Dacia fabricat la Mioveni un motor supraalimentat pe benzină în trei cilindri de 0,9 litri TCe 90 care dezvoltă 90 CP şi un cuplu motor de 135 Nm, care momentan se regăseşte în prezent în gama Renault Clio şi Twingo. Mai mult, noul motor va fi produs şi în România începând cu anul viitor. În ceea ce priveşte performanţele dinamice, în cazul unui Clio se permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 12,2 secunde şi atingerea unei viteze maxime de 182 km/h. În ceea ce priveşte implementarea unui sistem Start/Stop, francezii încă nu au oferit niciun "indiciu", dar este posibil ca un astfel de sistem să fie prea costisitor pentru un model Dacia.

Este de aşteptat ca noul Logan să fie disponibil în continuare şi cu motoarele diesel de 1,5 litri de 75 respectiv 90 CP dar şi cu celelalte două motoare pe benzină de 1,6 litri şi 105 CP şi cel de 1,2 litri şi 75 CP.

La interior prima şi singura imagine arată o planşă de bord similară cu cea de pe Lodgy cu sistemul de infotainment MediaNav, al cărui preţ în cazul monovolumului este de 300 de euro, fiind cel mai accesibil sistem disponibil "din fabrică" de pe piaţă. Totdată, Logan va dispune tot din fabrică de o cotieră centrală pentru locurile din faţă, aceasta fiind până în prezent disponibilă doar ca accesoriu after-market.

În ceea ce priveşte preţul, cel mai probabil Logan şi Sandero voi avea un preţ mai ridicat cu cel puţin câteva sute de euro datorită noilor tehnologii implementate. Pe de altă, parte, este de aşteptat ca Dacia să reprezinte un concurent şi mai puternic pe segmentele sale datorită echipării sale mai bune şi care acum poate concura cu cele ale Skoda sau chiar Renault sau Volkswagen.