Noul şef al Sony: Piaţa electro-IT românească va creşte în următorii trei ani cu 10%

Autor: Claudiu Ilioiu 17.09.2012

Piaţa de echipamente electronice şi IT din România şi Bulgaria va creşte în următorii trei ani cu 10%, de trei ori mai rapid decât în Ungaria, pe fondul investiţiilor în creştere în tehnologie pe care le vor face locuitorii celor două ţări, a declarat într-un interviu pentru ZF Lucian Rădulescu, directorul general al Sony România.

"Estimăm că piaţa electro-IT din România şi Bulgaria va creşte cu un procent situat între 8 şi 10% în următorii trei ani, cea mai mare creştere din Europa Centrală şi de Sud-Est. Estimarea se bazează pe creşterea ratei de tehnologizare din România. În România investiţia medie în tehnologie este în creştere. Spre exemplu piaţa din Ungaria a ajuns la maturitate, de aceea nu este aşteptată o creştere aşa mare. Românii încă descoperă tehnologia, nu sunt la etapa în care să înlocuiască produsele. Am realizat aceste estimări împreună cu un consultant extern. Prin comparaţie, piaţa din Ungaria este previzionată cu o creştere de maximum 3% în ur­mă­torii trei ani", a declarat noul şef de la Sony România.

Rădulescu a mai adăugat că România şi Bulgaria rămân cele mai interesante pieţe din regiune pentru că rata de creştere este una ridicată, iar în cele două ţări există clienţi gata să plătească mai mult pentru produse.

În România brand-ul vinde când vine vorba de electronice şi IT.

"În România brand-ul contează în cumpărarea unui produs, pentru că oamenii au încredere în acele produse şi ştiu că au o calitate superioară. Oamenii sunt dispuşi să plătească în plus (…), iar acest lucru deschide numeroase oportunităţi de creştere pentru Sony pe piaţa locală. Ca model de business, ne orientăm către dezvoltare pe termen lung. Vrem să fim pe piaţă şi peste 30 de ani aşa cum produsele Sony sunt prezente în România de peste 30 de ani", a mai spus el.

Întrebat dacă Sony va micşora preţurile la produsele premium, Lucian Rădulescu a afirmat că vânzările din această categorie ar fi mai degrabă influenţate de accesul la soluţii mai ieftine de creditare.

El spune că are în plan să schimbe felul în care compania atacă piaţa. "Vreau să promovez România în cadrul Sony ca o piaţă foarte atractivă. Trebuie să aduc resurse în ţară. Schimbăm abordarea locală pentru a creşte. Dacă vom repeta ce am făcut până acum, vom avea aceleaşi rezultate."

Rădulescu crede că în viitor vor rezista companiile care "ştiu să se schimbe". "Un focus în strategia Sony România este orientarea către segmentul de tineri şi segmentul feminin."

În schimbarea pe care o va face compania tabletele vor juca un rol important, acesta fiind un segment care se va tripla în acest an faţă de anul 2011, ajungând la 120 de mii de unităţi.

"În România, pia­ţa de tablete este încă subdimensionată, este loc pentru toată lumea, inclusiv pentru gama premium. Pentru acest an, mă aştept că se vor vinde 60-70 de mii de unităţi din gama premium dintr-un total estimat de 120.000 de tablete", a spus Rădulescu, adăugând că în următorii trei ani vom mai vedea creştere pe piaţa tabletelor, în schimb nu va mai exista o explozie, aşa cum s-a văzut în acest an. "În următorii ani piaţa va creşte natural. Nu cred că vom mai vedea o explozie."

Sony a lansat săptămâna trecută pe piaţa locală noua tabletă Xperia S. Tableta lansată de Sony în România se încadrează în gama premium, cu preţuri de peste 1.800 lei. Compania şi-a propus să atingă o cotă de 20% din piaţa tabletelor premium, unde principalii concurenţi sunt Apple, Asus şi Samsung.

"Tableta va fi foarte importantă pentru portofoliul nostru de produse. În următorii trei ani se va vedea o schimbare de mix de produse", a încheiat Rădulescu.

 

 

Cine este noul şef al Sony România

Lucian Rădulescu, absolvent al Facultăţii de cibernetică din cadrul ASE (Academia de Studii Economice) Bucureşti, în prezent Country Head, Sony Europe Limited Weybridge, sucursala Bucureşti, şi-a început cariera în cadrul Sony România în urmă cu 13 ani. A fost responsabil de categoriile Audio-Video şi TV, precum şi de clienţii din distribuţie, ocupând pe rând funcţii de vânzări şi de marketing. În 2005 a fost cooptat în echipa de Product Marketing Digital Imaging la sediul central al Sony din Budapesta, poziţie din care a coordonat ţările din Europa de Est şi din Europa Centrală. În 2009 a ocupat poziţia de Senior Manager, iar în 2010 a fost delegat ca National Sales Manager Sony România şi Moldova. Din 2012 conduce operaţiunile Sony în România şi Moldova.