Daniela Bîzgan, Marelvi: Mizăm pe o creştere a cererii produselor de înaltă tehnologie şi a electrocasnicelor încorporabile
Daniela Bîzgan, directorul adjunct al distribuitorului local de electrocasnice Marelvi, spune că în primele şase luni ale anului piaţa electrocasnicelor a avut o uşoară creştere de 1% în lei, dar în euro se poate vorbi de o scădere.
"Creşteri se înregistrează în special pe categoria de încorporabile, dar şi pe segmentul de maşini de spălat vase şi uscătoare deoarece (...) pe aceste segmente este loc de creştere", a spus Daniela Bîzgan.
În ceea ce priveşte evoluţia pieţei de electrocasnice pentru anul în curs, ea spune că se aşteaptă la o creştere de 2-3% faţă de anul precedent.
Marelvi, firmă deţinută de familia Mihalescul, a avut în 2011 afaceri de 38 milioane de euro. Compania deţine patru depozite în Bucureşti, Rădăuţi, Deva şi Cluj, distribuie produsele electrocasnice către 600 de magazine şi are parteneriate cu Dedeman, Flanco, Auchan, eMag şi Cora, dar şi cu producători de mobilă specializaţi pe produse încorporabile precum Inoa, Rovere, Romvitrine şi Mobili.
Afaceri mai mari anul acesta
"Ne propunem anul acesta o creştere a cifrei de afaceri cu 10% comparativ cu anul trecut, până la 40 milioane de euro", a mai spus Daniela Bîzgan.
Compania are 100 de angajaţi şi nu are în plan noi recrutări, deoarece, recent, a mărit numărul angajaţilor pe segmentul de vânzări produse încorporabile. Compania se bazează anul acesta pe creşterea segmentului premium, dar şi al zonei de produse încorporabile.
"Mizăm pe o creştere a cererii produselor de înaltă tehnologie şi a electrocasnicelor încorporabile", a afirmat ea.
Ea mai spune că singura modificare în echipa de conducere a companiei a fost în luna mai, când Loredana Butnaru, directorul executiv de atunci al companiei, a decis să plece la un furnizor. În prezent, Daniela Bîzgan ocupă şi funcţia de director executiv.
Compania distribuie la nivel naţional brand-uri precum Artic, Ariston, Bosch, Indesit, marca proprie Serreno, dar şi brandu-rile internaţionale Liebherr, De Dietrich şi Fagor. Marelvi a lansat ieri împreună cu Liebherr, producător mondial de aparatură frigorifică, o nouă gamă de produse electrocasnice.
"Până la sfârşitul acestui an vizăm vânzarea a 4.000 de produse Liebherr, iar pentru următorii trei ani vizăm dublarea vânzărilor acestui brand", a spus Bîzgan.
Vânzarea de frigorifice reprezintă peste 43% din cifra de afaceri a Marelvi, iar brand-ul Liebherr reprezintă 5% din vâzările companiei.
2009 a fost cu siguranţă cel mai greu an din criză
Daniela Bîzgan spune că "2009 a fost cu siguranţă cel mai greu an din criză. Noi am avut o scădere, dar nici nu s-a comparat cu declinul pieţei". Ea mai spune că în acel an compania a închis două depozite pentru a le muta deoarece "Bucureştiul este mult mai oportun pentru stilul nostru de business".
Potrivit datelor furnizate de companie, în 2009 Marelvi a avut o cifră de afaceri de 35 mil. euro, în scădere cu 20% faţă de anul precedent. În ceea ce priveşte influenţa deprecierii monedei naţionale din acest an, directorul adjunct spune că aceasta a venit în momentul în care vânzările companiei creşteau şi această depreciere a leului nu a influenţat în vreun fel businessul. Daniela Bîzgan dă şi un sfat antreprenorilor care doresc să intre în această industrie. "Să-şi facă o strategie, să nu uite primul eşec, să se documenteze şi să aibă ambiţie şi viziune", a spus ea.