În Marea Britanie, vânzările de cărţi în format electronic sfidează trendul industriei de publishing

Autor: Andreea Mindrila 19.09.2012

Orientarea rapidă a cititorilor către cărţile digitale a determinat creşterea vânzărilor publisherilor britanici cu 6,1%, în pofida situaţiei economice dificile şi a veniturilor din vânzarea cărţilor în format fizic în scădere.

Astfel, datele compilate de la aproximativ 250 de edituri din Marea Britanie arată că încasările totale din vânzările de cărţi în format fizic şi electronic au crescut cu 6,1% comparativ cu anul trecut, până la 1,1 miliarde lire sterline, scrie Financial Times.

Vânzările de cărţi de ficţiune în variantă electronică aproape că s-au triplat în primele şase luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2011, ajungând la 66 milioane lire sterline, potrivit datelor de la Publishers Association.

Vânzările de cărţi digitale reprezintă în prezent 13% din totalul încasărilor obţinute din vânzările de cărţi în Marea Britanie, în creştere substanţială faţă de anul trecut, când procentul era de 7,2%, iar acest fapt se datorează utilizării de către tot mai mulţi oameni a device-urilor de e-reading precum Kindle sau Kobo.

Vânzările de cărţi în format electronic sunt încă mult mai mici decât încasările din cărţile vândute în format fizic, care au scăzut cu 0,4% faţă de anul trecut, până la 982 milioane lire sterline, însă tot mai mulţi publisheri se bazează pe titlurile electronice pentru creşterea business-ului.

Vânzările de cărţi pentru copii în format electronic au crescut cu 171% până la 2,6 milioane lire sterline, iar cele de cărţi non-ficţiune s-au majorat cu 128%, ajungând la 13 milioane lire sterline.