Google va surclasa Facebook ca venituri din vânzarea de display advertising în acest an

Autor: Andreea Mindrila 20.09.2012

Google îl va depăşi pe rivalul Facebook în ceea ce priveşte vânzarea de publicitate online de tip display în SUA în acest an, potrivit noilor estimări realizate de compania de analiză eMarketer, scrie The Wall Street Journal.

Rezultatul va marca o nouă etapă în evoluţia gigantului de căutare, Google deţinând pentru prima dată prima poziţie în topul publicităţii online în cele trei categorii, respectiv publicitatea pe motorul de căutare, publicitatea mobile şi publicitatea de tip display, care include reclame video, texte, logo-uri, fotografii sau alte imagini.

EMarketer a anunţat într-un nou raport că estimează că Google va genera în acest an venituri nete de 2,31 miliarde dolari din publicitatea de tip display, ceea ce reprezintă 15,4% din piaţa totală din SUA, în creştere comparativ cu 2011, când veniturile au fost de 1,38 miliarde dolari (13,5% cotă de piaţă).

Aceste venituri nu iau în considerare plăţile cunoscute sub numele de “costuri de achiziţie de trafic” făcute de Google către site-urile partenere.

EMarketer a diminuat estimările în privinţa veniturilor obţinute de Facebook din publicitatea online de tip display. Compania de analiză anticipează că reţeaua de socializare va genera în acest an venituri nete din display advertising de 2,16 miliarde dolari, ceea ce înseamnă 14,4% din piaţa americană. Valoarea este mult mai mare decât cea obţinută anul trecut de către Facebook, respectiv 1,74 miliarde dolari, dar mai mică decât estimările anterioare pe care eMarketer le-a făcut în privinţa veniturilor obţinute în acest an de reţeaua de socializare, de 2,58 miliarde dolari.

În luna februarie eMarketer estima că Facebook va acoperi în acest an 16,8% din piaţă iar Google va reuşi să obţină o cotă de piaţă de 16,5%, dar firma şi-a revizuit estimările pentru ambele companii din cauza preţurilor pentru display advertising care în acest an au fost mai mici decât cele anticipate, dar şi din cauza reticenţei marilor branduri de a investi sume importante în publicitatea de tip display în mediul online.