Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Comunicare lansează în 2013 o campanie de 2,2 mil. euro, care vizează crearea a 500.000 afaceri noi în 3 ani

Autor: Andreea Mindrila 20.09.2012

Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Comunicare (EACA) va lansa în 2013 o campanie europeană de anvergură, care are scopul de a sprijini tinerii antreprenori. Campania este susţinută şi de Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi alte asociaţii ale agenţiilor de publicitate din Europa şi urmează să fie lansată în martie 2013 pe pieţe europene cheie – Marea Britanie, Germania, Polonia, Italia şi Spania, pentru ca în anii următori să se extindă la nivelul întregului continent.

Din cele 88 miliarde euro investite anual în publicitate în Europa, EACA reuneşte 85%. Scopul campaniei “Acesta este viitorul meu” este de a conduce la crearea a 500.000 de afaceri noi în următorii trei ani, iar acest program ar crea în Uniunea Europeană o valoarea totală adăugată de 33 milioane de euro şi aproape două milioane de locuri de muncă.

Campania are un buget de 2,2 milioane euro, care va fi finanţat de companii private, capital de risc şi contribuţii materiale ale partenerilor.

Campania are mai multe elemente cheie: o platformă web cu conţinut informaţional care să-i ajute pe tineri, sesiuni de pregătire a tinerilor pentru depăşirea barierelor la începutul unei afaceri, un program de comunicare prin care va fi promovată platforma web, inclusiv la TV şi în print, dar şi un portal care să pună în legătură tinerii antreprenori din întreaga Europă şi să le ofere sfaturi în afaceri şi informaţii despre surse de finanţare.

“Suntem încântaţi să fim parte din acest proiect, ajutând astfel la promovarea Europei. Este imperativ ca toţi europenii să înţeleagă importanţa şi beneficiile calităţii de cetăţean european”, spune Radu Florescu, preşedintele UAPR.

Dominic Lyle, director general EACA, spune că au identificat un grup bine definit pe care să îl sprijine, şi anume cei care plănuiesc să îşi deschidă propria afacere, dar nu au făcut-o încă.

“Cercetări recente au arătat că dintre cei aproximativ 50% care se gândesc să îşi deschidă o afacere, doar 5,8% o fac. Noi îi numim aspiranţi – potenţiali tineri antreprenori. Ei sunt adesea descurajaţi de preocupări cu privire la finanţare, birocraţie şi capacitatea lor de a conduce o afacere. Planul nostru este să grăbim pasul de la idee la acţiune oferindu-le o mişcare pentru tineri, condusă de tineri pentru a-i ajuta să depăţească aceste bariere”.

De asemenea, Francisco Pinto Balsemao, preşedintele Consiliului Editorilor din Europa, spune că “afacerile nou deschise sunt esenţiale pentru viitorul economiei europene. Generaţiile din zilele noastre au şanse reduse de angajare când ies de pe băncile liceului sau ale facultăţii. Dacă vrem să pornim economia, avem nevoie de mai mulţi antreprenori (...).Sectorul media european, atât de complex şi diversificat, este ideal pentru acest rol”.

EACA reprezintă agenţiile de publicitate, media şi asociaţiile agenţiilor de publicitate din Europa, iar printre cele mai importante reţele şi agenţii de publicitate şi media se numără M&C Saatchi, DDB Europe, TBWA, JWT, Ogilvy, Grey Group EMEA, Y&R, Mindshare, Aegis, Innocean Worldwide, Publicis, Saatchi & Saatchi, Zenith Optimedia, Leo Burnett, McCann WorldGroup, Universal McCann, Initiative, Draft FCB, Media Consulta.