Telus International devine acţionar majoritar al unui call-center local, iar în următorii patru ani speră să îşi tripleze numărul de angajaţi

Autor: Corina Mirea 20.09.2012

Telus International, furnizor canadian de servicii outsourcing, a semnat săptămâna trecută intrarea pe piaţa locală de call-center prin achiziţionarea pachetului majoritar al companiei Call Point New Europe, prezent în România încă din anul 2007.

Prin această achiziţie, reprezentanţii Telus spun că în următorii trei sau patru ani plănuiesc să extindă businessul, triplând numărul de angajaţi pe care Call Point New Europe îi are în acest moment în sediile din România şi Bulgaria până la un total de aproximativ 3.000 de persoane.

În prezent, compania activează pe piaţa locală prin două sedii - Bucureşti şi Craiova (înfiinţat anul acesta), unde are 200, respectiv 100 de angajaţi. În acelaşi timp, business-ul Call Point New Europe din Bulgaria (unde compania a fost înfiinţătă încă din anul 2004 şi operează prin două sedii) este de două ori mai mare, numărul angajaţilor ajungând la 700 de persoane.

Cum au ajuns să facă acest deal

"Am studiat 50 de businessuri din acest sector pentru a ne dezvolta şi mai mult pe piaţa din Europa. Astfel, după luni în care am urmărit criterii precum competenţe lingvistice, infrastructură, distanţele dintre aeroport şi oraş sau competenţele aplicate ale angajaţilor la locul de muncă am decis că cele mai bune locuri pentru a ne extinde sunt România şi Bulgaria", a spus Jeffrey Purrit, preşedintele Telus International, care are în prezent 15.000 de angajaţi la nivel mondial.

De altfel, în afară de România şi Bulgaria compania mai are activităţi doar într-o singură ţară din Europa - în Marea Britanie, unde are alte două sedii.

Potrivit preşedintelui Telus International, parte a grupului canadian de telecomunicaţii Telus, cu afaceri de 8,5 miliarde de euro, contractul a fost semnat vinerea trecută, după şase luni în care au încercat să cunoască mai bine businessul Call Point New Europe în cadrul căruia a devenit acţionar majoritar, în urma unei tranzacţii despre care Jeffrey Purrit nu a dorit să dea mai multe detalii. Cu toate acestea, reprezentanţii Call Point spun că Telus a cumpărat şi pachetul minoritar de acţiuni al companiei deţinut până anul acesta de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) după o tranzacţie din 2011 de 3 milioane de euro.

Urmează şi al treilea oraş în România

Printre criteriile cele mai importante prin care Telus International a făcut departajarea între firmele de tip call-center afla­te pe lista posibilă de parteneriate şi Call Point New Europe se numără oferta de servicii în 28 de limbi străine pe care aceasta o are.

De asemenea, Telus International îşi poate mări acum portofoliul de servicii atât pe plan internaţional, cât şi în România prin intermediul celor 20 de clienţi pe care Call Point New Europe îi are în domenii precum e-commerce (unde lucrează pentru cea mai mare companie de e-commerce din Franţa), retail sau cel bancar.

Deşi preşedintele Telus International a spus că nu are o ţintă precisă pentru businessul din România în ceea ce priveşte rezultatele financiare, el a afirmat că pentru viitor nu exclude posibilitatea de dezvoltare şi în alte oraşe din România. De altfel, unul dintre oraşele pentru care aceştia s-au arătat interesaţi este Iaşiul, însă distanţa foarte mare de sediul central din Bucureşti i-a făcut pe cei de la Call Point New Europe şi Telus să aleagă Craiova.

"Ne uităm şi la un al treilea sau al patrulea oraş pentru dezvoltarea afacerii pe viitor, sigur, dar momentan ne concentrăm pe cele două sedii existente pentru că încă există foarte mult potenţial care trebuie exploatat", a mai precizat Purrit.

Din punctul de vedere al posibilităţilor de dezvoltare şi în alte zone din Europa, acesta a spus că pe lista ţărilor care prezintă potenţial se numără şi Polonia, Ucraina sau Ungaria. Printre competitorii Telus, spun reprezentanţii companiei, se numără TeleTech, Genpact sau Teleperformance.