Canon a vândut şase „imprimante“ de 80.000-100.000 euro

Autor: Adrian Seceleanu 20.09.2012

Compania japoneză Canon a vândut în acest an în România, prin partenerii locali, şase prese digitale - imprimante profesionale de mare capacitate din seria ImagePress C6010 care au un preţ mediu de 80.000-100.000 de euro, a declarat pentru ZF Victor Matei, Partner Channel Manager în cadrul reprezentanţei locale a Canon.

"Într-un an şi jumătate avem deja 9 maşini Imagepress 6010 instalate în România. Este o imprimantă care tipăreşte volume mari, color. Piaţa de profil a crescut în acest an pe segmentul soluţiilor de imprimare profesionale. Anul trecut am vândut trei prese digitale bucăţi, iar diferenţa de şase în acest an", a spus Matei.

Preţul pentru un asemenea echipament de imprimare variază între 75.000 de euro şi 200.000 de euro, în funcţie de configuraţie.

Cea mai scumpă configuraţie, cu un cost de 200.000 de euro, poate realiza o carte, şi a fost cum­părată în acest an de o universitate din Transilvania.

"Cele mai multe maşini vândute în România au avut pre­ţuri între 80.000 şi 100.000 de euro. Din cele nouă maşini livrate în ultimul an şi jumătate doar una a fost vândută cu întreaga echipare de finisare, care a dus costurile la limita superioară de 200.000 de euro. Acea maşină poate face direct o carte. Restul clienţilor sunt din categoria copy-shop-urilor. Nu vorbim de magazine care realizează copii pentru studenţi la colţul străzii, ci de clienţi care, să spunem, lucrează cu toate agenţiile de advertising din Bucureşti", a precizat oficialul Canon.

Una dintre presele digitale din seria Imagepress C6010 a fost achiziţionată de Tipografia Real din Bucureşti, care realizează de la cataloage şi broşuri până la agende, cărţi şi formulare.

În altă ordine de idei, reprezentanul companiei japoneze a afirmat că piaţa totală de soluţii de imprimare a scăzut şi în primul semestru din acest an. Potrivit unui studiu realizat de compania de analiză GfK, piaţa de imprimante şi multifunc­ţionale din România a scăzut cu 3% în T2 2012.

Canon concurează pe piaţa locală de soluţii de imprimare cu jucători precum Epson, HP, OKI, Konica Minolta şi Xerox.