Evguenia Stoichkova, Coca-Cola Company: Pe termen lung segmentul de nectare şi juice are cel mai mare potenţial

Autor: Ioana David 20.09.2012

Evguenia Stoichkova, director de operaţiuni pentru Coca-Cola România, Bulgaria, Moldova şi Albania, spune că pe termen lung segmentul de nectare şi juice are cel mai mare potenţial pe termen lung.

"Am lansat câteva produse noi de la începutul anului şi vom continua să lansăm", a spus Stoichkova. Ea este responsabilă de administrarea opera­ţiu­nilor The Coca-Cola Company în România, Bulgaria, Moldova şi Albania, după ce a coordonat activităţi de marketing pentru The Coca-Cola Company în Balcani.

Segmentul de JNSD (juice, nectars, still drinks) se află pe locul trei ca mărime la nivelul pieţei de soft drinks (băuturi răcoritoare), după băuturile carbonatate şi apă, potrivit datelor firmei de studii de piaţă Canadean.

Coca-Cola a prezentat ieri un studiu realizat de profesorul de economie politică la INSEAD Ethan B. Kapstein, care arată că sistemul Coca-Cola generează o valoare adăugată în economia României de 446 mil. euro, iar din această sumă aproximativ 46% este vărsată sub formă de taxe şi impozite la stat (studiul a fost realizat pe baza datelor din 2010). În România, sistemul Coca-Cola este format din Coca-Cola România, o filială a The Coca-Cola Company (responsabilă de implementarea strategiilor de marketing) şi Coca-Cola HBC România (îmbuteliatorul francizat la The Coca-Cola Company), o filială a grupului Coca-Cola Hellenic. Cele două companii au avut împreună o cifră de afaceri de 420 mil. euro în 2011. Cifra de afaceri a tuturor companiilor din România este de circa 200 mld. euro.

Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, Coca-Cola România SRL a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 45 mil. lei (10,6 mil. euro) şi un profit de 14 mil. lei (3,5 mil. euro). Coca-Cola HBC a înregistrat anul trecut afaceri de 1,73 mld. lei (410 mil. euro) şi un profit de 137,39 mil. lei (32 mil. euro).