Publicis Groupe va cumpăra agenţia de digital LBi pentru 540 milioane dolari

Autor: Andreea Mindrila 23.09.2012

Grupul francez de publicitate Publicis Groupe, unul dintre cele mai mari din lume, a ajuns la un acord pentru a achiziţiona LBi, una dintre ultimele agenţii de digital independente prezente la nivel global, oferta fiind evaluată la circa 540 milioane de dolari, scrie adage.com.

LBi, cu sediul în Amsterdam, are aproximativ 2.200 de angajaţi în 32 de birouri din 16 ţări.
Achiziţia de către Publicis este neaşteptată în contextul în care în această vară s-a speculat că grupul american de publicitate Omnicom a purtat negocieri pentru a cumpăra agenţia de digital.
La acel moment LBi a anunţat public că "discuţiile sunt la început şi nu există nicio certitudine că o ofertă va fi făcută pentru achiziţia companiei".
O altă problemă identificată la momentul respectiv de executivii din industria de advertising era că un procent semnificativ din veniturile LBi provenea de la business-ul din Europa, o zonă afectată de incertitudinea economică şi de cheltuielile de publicitate în stagnare.
Compania olandeză s-a dezvoltat pe piaţă americană, în pofida faptului că acest brand nu este foarte cunoscut în SUA.
Potrivit datelor Ad Age Data Center, venitul anual obţinut de agenţia LBi în SUA s-a majorat cu 16% în 2011, până la 53,5 milioane dolari. Venitul total obţinut de companie a fost anul trecut de circa 250 milioane dolari, profitul net înregistrat fiind de 22 milioane dolari, potrivit raportului anual al companiei, conform adage.com.
Din portofoliul de clienţi al agenţiei de digital fac parte branduri renumite precum Sony, Neutrogena, Macy's, Puma şi Volvo.
"Achiziţia LBi este un pas important spre consolidarea viitoare a operaţiunilor din zona de digital. În industria globală a publicităţii, LBi este un partener cunoscut pentru experienţa digitală, creativitate, expertiză în tehnologie, strategie şi social media", a declarat Maurice Levy, preşedinte şi CEO al Publicis Groupe.