Fondatorul Best Computers, la al doilea pariu pe lux: după Valentino aduce Cavalli

Autor: Cristina Roşca 23.09.2012

Robert Coman, unul dintre fondatorii distribuitorului şi retailerului IT Best Com­pu­ters, va deschide la finalul acestui an un ma­gazin monobrand Roberto Cavalli în ga­le­ria comercială de lux The Grand din ca­drul hotelului de cinci stele JW Marriott, po­trivit unor surse din piaţă. În aceeaşi galerie omul de afaceri mai deţine şi un magazin mo­nobrand Valentino, deschis tot în acest an.

Magazinul monobrand Roberto Cavalli ce se va deschide la finalul lunii noiembrie sau la început de decembrie va avea circa 150 de metri pătraţi şi va fi al doilea butic din regiune după cel din Ucraina. Brand-ul italian de lux nu deţine magazin monobrand nici în Polonia sau Cehia, economii mai pu­ter­nice decât cea locală. Investiţia în acest magazin se va ridica la câteva sute de mii de euro.

Robert Coman este un antreprenor discret de pe piaţa locală şi a fondat alături de un alt om de afaceri lanţul de retail şi distri­bui­torul Best Computers, companie pe care a vândut-o în 2005 către grupul de firme RTC, controlat de Octa­vian Radu. Coman nu a putut fi contactat pâ­nă la închi­derea ediţiei.

Galeria The Grand a de­venit în ultima perioadă una dintre destinaţiile preferate ale brand-urilor de lux, reunind la par­terul hotelului JW Marriott nume pre­cum Louis Vuitton, Escada, Valentino, Alfred Dunhill sau Ermanno Scervino.

Cele mai multe brand-uri de lux intrate pe piaţa locală au ales să se poziţioneze la par­te­rul unui ho­tel de cinci stele pen­tru a bene­ficia de tu­riş­tii ca­re se cazează aici. Ro­berto Ca­val­li mer­ge astfel du­pă mo­delul deja im­ple­mentat de Louis Vuitton şi Valen­tino, aflate la JW Marriott, de Gucci care se află la par­terul hotelului Athénée Palace Hilton şi de Burberry, care şi-a plasat magazinul din Capitală tot în cadrul unui complex hotelier de cinci stele - Radisson Blu.

Decizia de a deschide un magazin de lux în cadrul unui hotel de cinci stele nu este ceva specific României, în străinătate aceas­ta fiind deja o practică des utilizată. Acest lucru poate fi explicat prin faptul că profilul clientului unui astfel de magazin este similar cu cel al persoanelor care se cazează la hotelu­rile de cinci stele.

Mai mult, spre deosebire de Calea Victoriei, principala arteră de cumpărături a Bucureştiului, hotelurile de cinci stele au avantajul parcării.

Brand-ul italian Roberto Cavalli a ales să intre pe piaţa locală în franciză, după modelul deja implementat de majoritatea brand-urilor. Louis Vuitton, primul brand de lux care a pariat pe România, este de altfel singurul intrat direct pe piaţa locală. Valentino este adus în franciză tot de Robert Coman, Escada de creatoarea de modă Romaniţa Iovan, iar Hugo Boss este adus de Andrei Alecu (fiul lui Marian Alecu, cel care timp de 16 ani a condus operaţiunile McDonald's din România) şi Adrian Matei (fiul lui Ion Matei, cel care deţine importatorul de băuturi Lerida International). La rândul lor, Burberry şi Gucci sunt venite în franciză.

Piaţa de lux din România a început să se contureze în ultimii ani în pofida crizei economice mondiale. Astfel, în ciuda scăderii consumului, din anul 2009 tot mai multe branduri de lux au intrat pe piaţa din România în încercarea de a găsi clienţi printre românii cu venituri peste medie, mai puţin afectaţi de criză.