Logan 2, de la low-cost la "best value": mâine la Paris este o zi de 15 miliarde de euro pentru Dacia

Autor: Bogdan Alecu 26.09.2012

"Pariul nebun" al lui Louis Schweitzer, fostul şef al Renault, care la sfârşitul anilor '90 a decis preluarea mărcii Dacia şi proiectarea modelului Logan de 5.000 de euro, a ajuns acum la cea de-a doua generaţie, care va fi lansată joi la Paris.

Noul Logan va încerca să schimbe eticheta de maşină low-cost cu cea de "best value", adică cea mai mare maşină disponibilă pentru acea sumă de bani, un pariu cu o miză de aproximativ 15 mld. euro pentru Dacia în următorii ani.

În ultimul an Dacia a ajuns să lanseze pe piaţa europeană nu mai puţin de cinci noi modele, în timp ce alte trei sunt scoase din producţie, activitate comparabilă cu cea a constructorilor de top, 2012 fiind de departe cel mai aglomerat an din istoria constructorului de la Mioveni, care până acum lansa cel mult un model pe an.

Design cu influenţe germane, echipare mai bogată, motoare noi şi de înaltă tehnologie şi o apropiere tot mai mare de automobilele europene, acestea sunt principalele caracteristici anunţate de primele imagini şi informaţii cu privire la cea de-a doua generaţie a Daciei Logan, dar şi a noului Sandero, care acum a devenit practic versiunea în cinci uşi a lui Logan.

Principala îmbunătăţire a celor două modele este la nivel tehnic - pentru prima dată Renault va monta sub capota unui automobil Dacia fabricat la Mioveni un motor supraalimentat pe benzină în trei cilindri de 0,9 litri TCe 90 care dezvoltă 90 CP şi un cuplu motor de 135 Nm, care momentan se regăseşte în gama Renault Clio şi Twingo. Mai mult, noul motor va fi produs şi în România începând cu anul viitor.

La nivel mondial Renault a produs peste 2,5 milioane de maşini din gama Logan, 1,5 milioane au fost produse în cei opt ani la Mioveni, producţia din România contribuind cu venituri de peste 15 miliarde de euro.

Lansarea lui Logan în iunie 2004 a reprezentat momentul în care România a ajuns pe harta europeană a centrelor de producţie auto, iar la opt ani de la acel moment Dacia a ajuns să aibă 8% din exporturile ţării, majoritatea către Europa de Vest, dar şi 3% din Produsul Intern Brut al României.

Dacă în 2004 Logan nu avea niciun concurent, în prezent Chevrolet a ajuns la a doua generaţie cu Aveo, Skoda a lansat noul sedan Rapid, Peugeot a venit cu 301, iar Ford a anunţat deja că vrea să lanseze un model de clasă mică pe aceeaşi platformă cu Fiesta, dar mai ieftin pentru a-şi majora cota de piaţă pe acest segment al pieţei europene.