P&G l-a promovat pe Radu Maftei pentru a se ocupa de strategia la nivel mondial a diviziei de produse de îngrijire a părului

Autor: Cristina Roşca 26.09.2012

Românul Radu Maftei, 37 de ani, a fost numit associate director în ca­drul diviziei de Global Hair Care & Co­lor Strategy a gigantului ame­ri­can Proc­ter & Gamble (P&G), com­pa­nie cu afaceri anuale de peste 80 mld. dolari, au declarat pentru ZF reprezentanţii companiei.

Astfel, Maftei a fost promovat la Geneva, în El­veţia, după ce timp de circa trei ani a deţinut po­zi­ţia de director financiar (CFO) pentru regiunea Bal­ca­nilor, care este coordonată din sediul de la Bucureşti.

Maftei a revenit în ţară în 2009 pentru a deveni pri­mul român CFO al P&G Balcani, după apro­xi­ma­tiv patru ani petrecuţi la sediul central al P&G din Cincinnati (SUA), unde a condus în perioada 2005 - 2007 planningul financiar pentru Europa Cen­trală şi de Est şi Asia.

Maftei a intrat în P&G în urmă cu aproximativ 15 ani, în cadrul unui seminar de training organizat de companie pentru studenţii europeni. S-a angajat în anul 1997 ca analist financiar, iar în 2001 a fost tri­mis la sediul din Dubai al companiei pe poziţia de finance manager pentru regiunea Orientul Mijlo­ciu. De aici a plecat în 2005 în Cincinnati, la sediul central al P&G. Maftei a fost înlocuit acum pe piaţa locală de către Georgi Roussev.

Cine a mai plecat?

Maftei nu este singurul român care a fost promovat peste hotare în cadrul P&G. Astfel, în urmă cu circa un an, Adriana Bălţatu (37 de ani), care lucrează de mai bine de zece ani în cadrul P&G, a fost promovată pentru a ocupa poziţia de lider al departamentului de marketing al Procter & Gamble în Africa de Sud. Ea coordona de mai bine de doi ani proiectele regionale de mar­ke­ting ale gi­gan­tului din industria bunurilor de larg consum care are în portofoliu mărci precum Head & Shoul­ders, Ariel sau Pampers. Absolventă a Uni­versităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, spe­cia­lizarea mar­keting, Adriana Bălţatu lucrează în ca­drul P&G din 2000, imediat după terminarea stu­diilor universitare. Prima poziţie ocupată de ro­mâncă a fost aceea de assistant brand manager pentru produse de frumuseţe, pentru ca la scurt timp să se ocupe de produsele pentru îngrijirea copilului.

Dacă în cadrul P&G românii sunt promovaţi peste hotare, la nivel local operaţiunile sunt con­duse din 2009 de către grecul Sotirios Marinidis.

Businessul P&G în România

Pe piaţa locală P&G este cel mai mare jucător de pe piaţa bunurilor de larg consum. Gigantul american deţine în România mai multe companii, pre­cum şi două fabrici la Timişoara şi Urlaţi. P&G Distribution, compania care realizează cea mai mare parte a afacerilor companiei americane, a terminat anul trecut cu afaceri de 295,6 mil. euro, în scădere cu aproape 2% comparativ cu anul anterior, când depăşise pragul de 300 mil. euro.

În ceea ce priveşte evoluţia din acest an, So­ti­rios Marinidis spunea în urmă cu câteva luni că este optimist în legătură cu evoluţia consumului şi aşteaptă o creştere modestă, dar constantă în următoa­rele luni, după ce de la începutul anului a sesizat o stabilizare a situaţiei. Afirmaţiile sale sunt întărite de datele pu­bli­cate de Institutul Naţional de Sta­tistică. Astfel, cifra de afaceri din comerţul cu amă­nun­tul - unul dintre cei mai importanţi indicatori pentru consum - a crescut în primele şapte luni din an cu circa 4%.