P&G l-a promovat pe Radu Maftei pentru a se ocupa de strategia la nivel mondial a diviziei de produse de îngrijire a părului
Românul Radu Maftei, 37 de ani, a fost numit associate director în cadrul diviziei de Global Hair Care & Color Strategy a gigantului american Procter & Gamble (P&G), companie cu afaceri anuale de peste 80 mld. dolari, au declarat pentru ZF reprezentanţii companiei.
Astfel, Maftei a fost promovat la Geneva, în Elveţia, după ce timp de circa trei ani a deţinut poziţia de director financiar (CFO) pentru regiunea Balcanilor, care este coordonată din sediul de la Bucureşti.
Maftei a revenit în ţară în 2009 pentru a deveni primul român CFO al P&G Balcani, după aproximativ patru ani petrecuţi la sediul central al P&G din Cincinnati (SUA), unde a condus în perioada 2005 - 2007 planningul financiar pentru Europa Centrală şi de Est şi Asia.
Maftei a intrat în P&G în urmă cu aproximativ 15 ani, în cadrul unui seminar de training organizat de companie pentru studenţii europeni. S-a angajat în anul 1997 ca analist financiar, iar în 2001 a fost trimis la sediul din Dubai al companiei pe poziţia de finance manager pentru regiunea Orientul Mijlociu. De aici a plecat în 2005 în Cincinnati, la sediul central al P&G. Maftei a fost înlocuit acum pe piaţa locală de către Georgi Roussev.
Cine a mai plecat?
Maftei nu este singurul român care a fost promovat peste hotare în cadrul P&G. Astfel, în urmă cu circa un an, Adriana Bălţatu (37 de ani), care lucrează de mai bine de zece ani în cadrul P&G, a fost promovată pentru a ocupa poziţia de lider al departamentului de marketing al Procter & Gamble în Africa de Sud. Ea coordona de mai bine de doi ani proiectele regionale de marketing ale gigantului din industria bunurilor de larg consum care are în portofoliu mărci precum Head & Shoulders, Ariel sau Pampers. Absolventă a Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, specializarea marketing, Adriana Bălţatu lucrează în cadrul P&G din 2000, imediat după terminarea studiilor universitare. Prima poziţie ocupată de româncă a fost aceea de assistant brand manager pentru produse de frumuseţe, pentru ca la scurt timp să se ocupe de produsele pentru îngrijirea copilului.
Dacă în cadrul P&G românii sunt promovaţi peste hotare, la nivel local operaţiunile sunt conduse din 2009 de către grecul Sotirios Marinidis.
Businessul P&G în România
Pe piaţa locală P&G este cel mai mare jucător de pe piaţa bunurilor de larg consum. Gigantul american deţine în România mai multe companii, precum şi două fabrici la Timişoara şi Urlaţi. P&G Distribution, compania care realizează cea mai mare parte a afacerilor companiei americane, a terminat anul trecut cu afaceri de 295,6 mil. euro, în scădere cu aproape 2% comparativ cu anul anterior, când depăşise pragul de 300 mil. euro.
În ceea ce priveşte evoluţia din acest an, Sotirios Marinidis spunea în urmă cu câteva luni că este optimist în legătură cu evoluţia consumului şi aşteaptă o creştere modestă, dar constantă în următoarele luni, după ce de la începutul anului a sesizat o stabilizare a situaţiei. Afirmaţiile sale sunt întărite de datele publicate de Institutul Naţional de Statistică. Astfel, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul - unul dintre cei mai importanţi indicatori pentru consum - a crescut în primele şapte luni din an cu circa 4%.