Goschy caută cumpărători pentru zece hoteluri şi aşteaptă investitori ruşi, chinezi şi arabi

Autor: Liviu Iancu 27.09.2012

Cel mai mare hotelier din România, Josef Goschy, încearcă fără succes de câţiva ani să vândă 10 din cele 25 de hoteluri pe care le deţine în ţară, însă cumpărătorii nu sunt interesaţi de ele, iar omul de afaceri vrea să le promoveze în China, Rusia şi ţările arabe.

"Nu se vinde nimic. Nici măcar nu vine nimeni să întrebe şi nu există niciun fel de dorinţă a investitorilor români de a cumpăra ceva în domeniul hotelier", a declarat Goschy. El a scos la vânzare în ultimii ani mai multe hoteluri în staţiunea Neptun-Olimp, Cluj, Suceava, Alba Iulia sau Cap Aurora. Omul de afaceri în vârstă de 80 de ani recunoaşte însă că hotelurile din ţară, cu un grad mediu anual de ocupare de 30%, nu sunt rentabile. Excepţie fac cele de pe litoral, care în acest an au mers "deosebit de bine".

"Să vină investitori ruşi, arabi sau chinezi, pentru că ei au bani să investească, şi apoi să aştepte vremuri mai bune, când piaţa hotelieră îşi va reveni. Ele sunt nerentabile acum, dar un hotel se cumpără pentru zeci de ani", a încheiat Goschy.