Şantierul Daewoo de la Mangalia construieşte două nave de 200 de metri pentru transportul autovehiculelor

Autor: Andrei Cîrchelan 26.09.2012

Şantierul naval Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), companie cu peste 3.000 de angajaţi şi afaceri de 407 milioane de euro anul trecut, a semnat un contract cu norvegienii de la Ocean Yield pentru construcţia a două nave destinate transportului de autovehicule şi camioane, proiect ce reprezintă o premieră la nivel naţional. Şantierul intră astfel pe un nou segment de producţie, după ce în trecut construise aproape în exclusivitate nave de tip portcontainer şi vrachier.

Cele două nave contractate la începutul lui septembrie sunt proiectate pentru o capacitate de 6.500 de vehicule, maximul atins în Europa, şi vor avea o lungime de 200 metri. Ele vor fi livrate în aprilie şi august 2014. Compania norvegiană are opţiunea de a comanda încă patru nave de acelaşi tip în cadrul aceluiaşi contract, a cărui valoare rămâne confidenţială, potrivit informaţiilor transmise de către DMHI.

Reuters notează că navele contractate de norvegieni la Mangalia vor fi închiriate de Höegh Autoliners (HAL), unul dintre liderii globali pe piaţa transportului maritim de tip Ro/Ro (Roll On/Roll Off) pentru auto­vehicule. Transportatorul are opţiunea de a cumpăra navele după cinci ani de la începerea utilizării.

DMHI este o companie mixtă formată de constructorul coreean de nave Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) şi şantierul naval "2 Mai" Mangalia, deţinut de Ministerul Economiei. Începând cu 1997, DMHI a livrat peste 130 de nave comerciale, structuri pentru platforme de foraj marin şi confecţii metalice grele.

Anul trecut, compania a semnat un contract de 400 milioane euro cu grupul israelian Ofer Global Holdings pentru construcţia a patru nave de tip portcontainer, cu o capacitate de 9.000 TEU. Grupul israelian are de asemenea opţiunea suplimentării comenzii cu încă patru nave. Construcţia navelor va fi finalizată până la sfârşitul anului 2013. Investiţia face parte dintr-o comandă amplă de opt portcontainere şi şase extra­opţiuni direcţionate către şantierele navale Daewoo Mangalia şi Hanjin Heavy Industries (Coreea de Sud).

DSME a mai livrat în trecut 10 nave de tipul celor construite la Mangalia către Höegh Autoliners, însă aceasta este prima dată când navele sunt construite în România, cu aceleaşi specificaţii tehnice şi cu modernizările relevante. Compania Ocean Yield a fost creată în 2012 şi este 100% deţinută de grupul norvegian Aker ASA.