Puterea jurnalistului

Autor: Dorin Oancea 30.09.2012

Recunosc sincer că m-am gândit mult la acest text, ce să scriu şi cum să spun.

Este, poate, cel mai greu text pe care l-am scris în această revistă; şi veţi regăsi, poate, aceeaşi idee şi în spusele colegilor mei. Opt ani înseamnă o grămadă de vreme, iar Business Magazin s-a născut la timp pentru a face cronica şi a celor mai buni şi a celor mai răi ani pentru economia României.

Am mai scris despre asta: cu ceva ani în urmă, pe vremea când eram începător în gazetărie, jurnalist la agenţia de presă Mediafax, trăiam, pe drumul spre redacţie cu vreo ştire mai deosebită, un sentiment ciudat: priveam lumea, în tramvai sau pe stradă, gândindu-mă că eu ştiam ceva ce oamenii aceia încă nu aflaseră. Pe urmă ştirea pleca, era preluată de radiouri, televiziuni sau ziare, şi modifica un pic existenţa celor din tramvai sau de pe stradă. Spun că era un sentiment ciudat pentru că amesteca o stranie senzaţie de putere cu un pic de responsabilitate şi cu o superioritate blândă; dacă era vorba de o scumpire a ceva, de exemplu, îmi părea bine că o anunţ, dar îmi părea rău că le stric seara oamenilor informându-i că vor primi facturi mai scumpe.

Aceasta era şi este manifestarea puterii jurnalistului. Jurnalismul nu este pe hârtie sau online, aceasta este o falsă dispută, ci este despre ce scrii, despre cum scrii, despre cum îţi respecţi interlocutorul şi cititorul, despre normalitatea unei societăţi.

Timp de opt ani Business Magazin a încercat să fie o revistă normală şi a cultivat o normalitate binevoitoare chiar şi atunci când a criticat.

A adunat o comunitate importantă de tineri manageri în şapte ediţii de cataloage "Tineri manageri de top". Veţi regăsi în paginile următoare povestea cataloagelor, experienţe de afaceri şi poveşti despre reuşitele acestor tineri. A prezentat experienţele şi sfaturile celor mai importanţi lideri din comunitatea de afaceri în evenimentele "Meet the CEO". Şi veţi regăsi în paginile următoare un grupaj excepţional de sfaturi din partea celor puternici, un compendiu de business semnat de cele mai importante nume din domeniu.

A pus în discuţie temele actualităţii în întâlnirea lunară "Club BM". A găzduit opiniile comunităţii de afaceri. A încercat mereu să aducă politicul cu picioarele de pământ. A fost o sursă de inspiraţie pentru cei ce vor să realizeze ceva şi să se realizeze. Am scris despre cariere, învăţătură, energie, chimie, bănci, afaceri imobiliare, despre aviatori şi metalurgişti, despre medici şi despre comercianţi. Am anunţat criza într-o perioadă în care ochelarii tuturor erau aburiţi. Am scris despre cum tehnologia ne modifică viaţa şi îi schimbă pe cei tineri. Am scris despre tineri antreprenori care au pornit afaceri şi au câştigat bani buni. Am scris despre români care conduc afaceri din străinătate şi am scris despre lideri din provincie. Am emis previziuni despre cursul leului şi am scris despre bani şi stăpânii acestora. Vom scrie în continuare despre toate acestea.

Acest număr special al revistei prefaţează un Business Magazin schimbat la faţă, dar nu şi în spirit. Vom rămâne vocea comunităţii de afaceri, căreia îi vom prezenta succesele şi opiniile. Le vom oferi tinerilor pagini şi apartenenţa la o comunitate aparte. Vom oferi informaţie relevantă, eliberată de balast şi interese. Vom şti mereu ceva ce restul lumii nu ştie încă, iar cititorii noştri vor fi mai aprigi, mai iuţi, mai îndrăzneţi.

Într-o lume care se schimbă în fiecare zi, aceasta a fost, este şi va fi puterea jurnalistului.